لینک های دسترسی

Breaking News

حملات تازه جنگجویان داعش در کوت ننگرهار


نزدیک به هشت ماه میگذرد که جنگجویان داعش در برابر نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی کوت ننگرهار میجنگندند.
نزدیک به هشت ماه میگذرد که جنگجویان داعش در برابر نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی کوت ننگرهار میجنگندند.

حاجي سیدالرحمن، ولسوال کوت، ولایت ننگرهار می‎گوید شب گذشته گروه داعش بر پوستۀ نیروهای امنیتی افغان در قریه سیداحمد خیل ولسوالی کوت، حمله کرد.

او افزود حملۀ جنگجویان داعش سبب درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و گروه داعش شد که در نتیجۀ آن به دو طرف تلفات سنیگن وارد شده است.

به گفتۀ ولسوال کوت در نتیجۀ این درگیری که چهار ساعت ادامه یافت، پنج پولیس محلی افغان و دوازده جنگجوی داعش کشته و شش پولیس محلی زخمی شده اند.

حاجی سیدالرحمن، ولسوال کوت می‎افزاید نیروهای امنیتی افغان، جنگجویان داعش را به عقب رانده و اکنون وضعیت منطقه به حالت عادی برگشته است.

به گفتۀ حاجی سیدالرحمان، اجساد جنگجویان داعش هنوز در میدان نبرد باقی است و کشته شدگان داعش، اتباع خارجی به ویژه اتباع منطقۀ اورکزی پاکستان اند.

منبع تأیید می‎کند که در نتیجۀ این رویداد، یکی از سران قومی، موسوم به ملک ابراهیم نیز کشته شده است.

در همین حال حضرت حسین مشرقی‎وال سخنگوی قوماندانی امنیه ننگرهار، کشته شدن دوازده عضو گروه داعش را در درگیری ولسوالی کوت تائید می کند.

ولی عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، با تأیید درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و جنگجویان داعش در ولسوالی کوت این ولایت؛ اما در مورد تلفات چیزی نمی‏گوید.

این در حالیست که هنوز باشندگان محل می‎گویند از حمله دوبارۀ داعش بیم دارند.

روح الله یک تن از باشنده گان ولسوالی کوت، گفت "داعش هنوز در قرارگاه های مربوط به آن گروه، نزدیک به پوستۀ سیداحمد خیل که نیروهای امنیتی افغان در آن مستقر اند و مکانی که شب گذشته شاهد درگیری بود، بسر می‌برند. از حملات تازۀ این گروه بالای پوسته های نیروهای امنیتی افغان بیم وجود دارد."

تا اکنون گروه داعش در مورد این رویداد، اظهار نظر نکرده است.

این درگیری در حالی رخ داد که دو روز پیش، ادارۀ ولایتی ننگرهار، برای تقویۀ نیروهای امنیتی افغان، جلب همکاری اقوام ساکن در کوت و ذهنیت سازی میان باشندگان محل در برابر گروه داعش، چندین پروژۀ صحی و بازسازی را راه‎اندازی کرد.

XS
SM
MD
LG