لینک های دسترسی

Breaking News

وزیری: هفتاد در صد جنگجویان داعش خارجی ها اند


جنگجوی داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار
جنگجوی داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار

وزارت دفاع افغانستان می گوید که در حال حاضر در جنگ بر ضد نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، شمار جنگجویان خارجی بیشتر از افغانها است.

سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفت که بیشتر جنگجویان داعش که در ننگرهار می جنگند از آن سوی خط دیورند بوده و از قوم اورکزی اند.

دولت وزیری روز دوشنبه به خبرنگاران در کابل گفت که از هر ده جنگجوی داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار هفت تن آنان جنگجویان خارجی اند که به گفتۀ وی از سوی خارجی ها آموزش دیده و تجهیز و تمویل می شوند.

آقای وزیری گفت که جنگ استخباراتی در افغانستان جریان دارد و به گفتۀ وی با طالبان و جنگجویان داعش در افغانستان، پیکارجویان خارجی همکاری می کنند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می گوید که در صفوف جنگجویان داعش در افغانستان، جنگجویان پنجابی، ازبکستانی، تاجکستانی، اویغوریان، عربان و چیچینیان هم می جنگند.

سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت که در دوشبانه روز گذشته نیروهای امنیتی و دفاعی افغان توانسته اند ۲۰۶ مخالف مسلح دولت را از بین برده اند. او افزود که در این جریان ۱۵ سرباز اردو هم کشته شده است.

به همین سان، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفت که در جریان عملیات ۲۴ ساعت گذشتۀ نیروهای پولیس، ۵۲ مخالف مسلح دولت و هفت منسوب پولیس کشته شده است.

صدیق صدیقی گزارشها در مورد سقوط ولسوالی سنگین ولایت هلمند را رد کرد و گفت که نبرد سختی میان نیروهای افغان به شمول قطعات کماندو و مخالفان دولت در آن ولسوالی جریان دارد.

XS
SM
MD
LG