لینک های دسترسی

Breaking News

داعش تصاویر قساوت خود را در افغانستان نشر کرد


منابع استخباراتی می گویند که حدود۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ جنگجوی داعش در افغانستان حضور دارند.
منابع استخباراتی می گویند که حدود۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ جنگجوی داعش در افغانستان حضور دارند.

تندروان گروه دولت اسلامی روز پنج شنبه عکسهای یک تعداد اجساد را در وبسایت آن گروه نشر کرده و ادعا کرده اند که اجساد از سربازان افغان است.

داعش گفته است که این عکس ها از اجساد به جا مانده در خط مقدم نبرد مسلحانه میان جنگجویان آن گروه و نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار گرفته شده است.

هرچند مقام های امنیتی افغان صحت این تصاویر را تایید یا رد نکرده اند، اما در چند ماه اخیر سربازان افغان چندین بار عملیات نظامی را بر ضد تندروان داعش در مربوطات ولایت ننگرهار به شمول ولسوالی کوت انجام دادند.

عکسهای نشر شده در وبسایت داعش یک واسطۀ نظامی هاموی نیروهای امنیتی افغان را نشان می دهد که به تصرف جنگجویان داعش در آمده است و اجساد چند نفر با یونیفورم سربازان افغان نیز در آن صحنه گرفته شده است.

مقام های افغان داعش را تهدید جدی برای افغانستان عنوان کرده اند.
مقام های افغان داعش را تهدید جدی برای افغانستان عنوان کرده اند.

در ماه های اخیر، شورشگری داعش در افغانستان به ویژه ولایت ننگرهار افزایش یافته است، جاییکه جنگجویان گروه دولت اسلامی چندین حمله را بر پوسته های سربازان افغان انجام دادند.

گزارش شده است که داعش در ساحات زیر ادارۀ آن گروه در افغانستان جوانان را جلب و جذب کرده و زنان جوان و دختران را مجبور به ازدواج با آنان کرده است.

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان به تازگی در مصاحبه را خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که داعش تهدید جدی و واقعی را متوجه افغانستان ساخته است.

آقای اتمر گفته است که اگر به وضعیت در افغانستان رسیدگی نشود، احتمال آن می رود که این کشور بار دیگر به پناهگاه امن دهشت افگنان مبدل شود. او با اشاره به جنگجویان طالب، القاعده و داعش افزود که تندروان ضعیف نشده بلکه خود را تغییر شکل داده اند.

پیشتر از این، جان کمبل فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفته بود که داعش می خواهد که ولایت ننگرهار را قرارگاه عملیاتی خود در افغانستان بسازد.

جنرال کمبل در اوایل ماه روان در مجلس استماعیۀ سنای ایالات متحده گفته بود که شماری از اعضای طالبان نیز در تلاش پیوستن به صفوف داعش اند تا از حمایت مالی آن گروه برخوردار شوند.

پیشتر از این داعش عکسهای دیگری را در وبسایت خود نشر کرده بود که جنگجویان روس تبار آن گروه را در حال آموزش نشان می داد. گزارش های استخباراتی حاکی است که حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ جنگجوی داعش در افغانستان مستقر است.

XS
SM
MD
LG