لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان دست داشتن در حملۀ کویته را رد کرد


홍콩 빅토리아 공원에서 '중국 톈안먼 사태 30주년' 을 맞아 열린 추모집회에 수 천명의 시민들이 참가했다. 
홍콩 빅토리아 공원에서 '중국 톈안먼 사태 30주년' 을 맞아 열린 추모집회에 수 천명의 시민들이 참가했다. 

ریاست جمهوری افغانستان ادعای پاکستان مبنی بر دست داشتن ادارات استخبارات افغانستان و هند در حملۀ دیشب بر یک مرکز آموزش‌دهی پولیس شهر کویتۀ ایالت بلوچستان را رد کرد.

مقامات بلوچستان ادعا دارند که حملۀ شب گذشته که در آن بیش از ۶۰ نفر کشته و دست کم ١٢٠ نفر دیگر زخمی شد، در افغانستان سازماندهی شده بود.

انوار الحق کاکر سخنگوی والی بلوچستان به صدای امریکا گفت که کارمندان استخبارات افغانستان و هند به گونۀ مشترک برای این حملۀ مرگبار زمینه سازی کرده اند.

آقای کاکر گفت که تحقیقات در این مورد آغاز شده است و به گفتۀ وی یافته های ابتدایی نشان داده است که مهاجمان تندروان اوزبیک و شهروند افغانستان بوده اند.

اما دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان ضمن تقبیح حملۀ دیشب، این ادعای پاکستان را بی اساس خوانده است.

ریاست جمهوری افغانستان همچنان با نشر یک اعلامیه تروریزم را یک تهدید مشترک برای ثبات منطقه و جهان خوانده و گفته است که "بدون تفکیک قایل شدن به تروریزم خوب و بد، باید در برابر این پدیده مبارزۀ مشترک صورت گیرد."

حمله حوالی نیمه شب گذشته زمانی آغاز شد که سه مهاجم وارد خوابگاه محصلان مرکز آموزشی پولیس شده و بر آنان گلوله باری کردند.

مقامات ایالت بلوچستان گفته اند که یک تن از مهاجمان در رویاروی با نیروهای امنیتی کشته و دوتن دیگر آن مؤفق به انفجار دادن واسکت های انتحاری خود شدند.

گروۀ دولت اسلامی یا داعش مسؤلیت این حمله را بر عهده گرفته است. خبررسانی اعماق که همواره خبرهای مرتبط با فعالیت گروه دولت اسلامی را نشر می‌کند روز سه شنبه تصاویر سه نفر را نشر کرد و گفت که آنان بر مرکز آموزشی پولیس در شهر کویته یورش بردند.

ایالات متحدۀ امریکا نیز این حمله را محکوم کرده و بر ایستادگی در کنار حکومت و مردم پاکستان تعهد کرده است.

XS
SM
MD
LG