لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت حملۀ تکزاس را به دوش گرفت


داعش به انجام حملات بزرگتر بر ایالات متحده هشدار داده است
داعش به انجام حملات بزرگتر بر ایالات متحده هشدار داده است

گروه تندرو دولت اسلامی روز سه شنبه مسوولیت حمله بر یک نمایشگاه کاریکاتور های منسوب به پیامبر اسلام را در شهر گارلند ایالت تکزاس امریکا به دوش گرفت که در آن دو مهاجم مسلح کشته شد.

گروه دولت اسلامی گفته است که "دو سرباز خلافت" این حمله را انجام داده است. این گروه تندرو هشدار داده است که حملات بزرگتری را بر ایالات متحده انجام خواهد داد. حملۀ روز یک شنبه نخستین حملۀ گروه دولت اسلامی در داخل خاک ایالات متحده امریکا می باشد.

رسانه های امریکایی گزارش داده اند که پولیس پس از بازرسی اپارتمان مشترک این دو مهاجم مظنون جهادی در شهر فینکس ایالت اریزونا آنان را التون سمپسون ۳۱ ساله و نادر صوفی ۳۴ معرفی کرده است.

مدارک محکمه نشان داده است که سمپسون در سال ۲۰۱۱ به استناد مکالمۀ وی با یک مخبر در مورد سفر به سومالیا و پیوستن به جهاد به سه سال مجازات تعلیقی محکوم شده بود.

جاش ارنست سخنگوی قصر سفید گفت که باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده از نزدیک این رویداد را بررسی می کند. او گفت که از دید رئیس جمهور اوباما هیچ شکل ابرازی وجود ندارد که بتواند عمل خشونتبار را توجیه کند.

گلوله باری این دو مهاجم بر رویدادی صورت گرفت که از سوی سازمان مسما به ابتکار مدافع آزادی در امریکا زیرنام "توقف اسلامگرایی در امریکا" برگزار گردیده بود. این نشست در برگیرندۀ رقابت کاریکاتور های منسوب به پیامبر اسلام نیز بود که برای برندۀ آن جایزۀ ۱۰ هزار دالر در نظر گرفته شده است.

پامیلا گیلر رئیس ابتکار مدافع آزادی در امریکا به شبکۀ سی ان ان گفت که نشست دیروز در آن نهاد در مورد آزادی بیان بود. او گفت" ۳۵۰ کارتون در این رقابت گذاشته شده بود تا نشان دهد که امریکایی ها از ارعاب و خشونت اسلامگرایان نمی هراسند".

یکی از سخنرانان اصلی این رویداد گیرت ویلدر سیاستمدار هالندی بود که هفتۀ گذشته گفت که ایالات متحده باید مانع ورود مهاجران مسلمان به آن کشور شد.

نشر کاریکاتور های منسوب به پیامبر اسلام در گذشته نیز جنجال آفرین بوده و سبب مظاهرات گسترده در اکثر کشور های اسلامی شده بود.

در ماه جنوری سال روان، دو افراطگرای مسلمان بر دفتر مجلۀ شارلی ایبدو حمله کردند، مجلۀ که چندین کاریکاتور منسوب به پیامبر اسلام را نشر کرده بود.

رینالد لوزیر کارتونیست شارلی ایبدو هفتۀ گذشته گفت که از این پس علاقۀ به ترسیم کاریکاتور پیامبر اسلام نداشته و دیگر چنین کارتونی را نخواهد کشید.

XS
SM
MD
LG