لینک های دسترسی

Breaking News

پسر طاهر یولداش در سرپل برای داعش سربازگیری می‌کند


مقامات گفته اند که طالبان سابق اکنون زیر پرچم داعش در سرپل فعالیت می‌کنند
مقامات گفته اند که طالبان سابق اکنون زیر پرچم داعش در سرپل فعالیت می‌کنند

مقامات ولایت سرپل تائید کرده اند که پسر طاهر یولداش، رهبر حزب تحریک اسلامی ازبکستان در ولسوالی صیاد این ولایت برای گردآوری نیرو برای گروه دولت اسلامی یا داعش، فعالیت‌هایش را آغاز کرده است.

ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل در صحبت به صدای امریکا گفت که حزب تحریک اسلامی ازبکستان به رهبری پسر طاهر یولداش، در بخش‌های از این ولایت، برای منسجم‌سازی افراد و فعالیت‌های ضد دولتی این گروه، پیش از این نیز تحرکاتی داشته است.

طاهر یولداش رهبر حزب تحریک ازبکستان یکی از گروه‌های تندرو بود که در سال ۲۰۰۹ میلادی کشته شد.

تا اکنون نام پسر طاهر یولداش از سوی مقام‌های امنیتی سرپل افشا نگردیده است؛ اما به گفتۀ مقامات امنیتی سرپل، گروه‌های تروریستی هم اکنون در روستای یکه‌توت که در ساحه مرزی جوزجان - سرپل قرار دارد، جریان دارد.

با این حال، یک مقام امنیتی که نخواست نامش فاش شود، می‌گوید که پسر طاهر یولداش برای سربازگیریبه گروه دولت اسلامی یا داعش برای دومین بار فعالیت‌هایش را در ولسوالی صیاد سرپل آغاز کرده است.

مقامات ولایت سرپل، تاکید دارند، افرادی که قبلاً با گروه طالبان بودند، اکنون با تغییر رنگ بیرق‌های شان، خود را وابسته داعش می‌خوانند.

هنوز نهادهای امنیتی در کابل، حضور گروه داعش و پسر طاهر یولداش را در سرپل تأیید نکرده اند.

به گفته ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل، هم اکنون بیشتر از ۴۰۰۰ هراس‌افگن از گروه‌های مختلف در این ولایت فعالیت‌های ضد دولتی دارند.

هم اکنون ولسوالی‌های کوهستانات و صیاد سرپل از مناطق ناامن و مرکز تجمع هراس‌افگنان به شمار می‌رود.

پیش از این ظاهر وحدت والی سرپل هشدار داده بود، در صورتی که به زودترین فرصت عملیات نظامیدر این ولسوالی‌‌ها راه‌اندازی نگردد، امنیت ولایت سرپل با تهدیدهای جدی مواجه خواهد شد.

XS
SM
MD
LG