لینک های دسترسی

Breaking News

فرمانده پولیس کنر: رهبر جنگجویان داعش در کنر پنهان است


پیش از این دوبار خبر کشته شدن حافظ سعید نشر شده بود اما سپس رد شد.
پیش از این دوبار خبر کشته شدن حافظ سعید نشر شده بود اما سپس رد شد.

مقام‌های حکومتی در ولایت کنر می گویند که حافظ سعید، رهبر جنگجویان داعش مستقر در افغانستان با گروهی از جنگجویان اش در ساحات کوهستانی ولایت کنر دیده شده است.

عبدالحبیب سیدخیل قوماندان امنیۀ ولایت کنر به صدای امریکا گفت که ۸۵ خانوادۀ تندروان داعش پس از شکست در ننگرهار به ساحات کوهستانی ولسوالی سرکانو در ولایت متواری شده اند که به گفتۀ وی در این میان حافظ سعید نیز شامل است.

آقای سیدخیلی گفت که برای دستگیری فرمانده جنگجویان داعش تلاشها آغاز شده است که به گفتۀ وی تا کنون نتیجۀ در پی نداشته است.

چند روز پیش ادارۀ امنیت ملی ولایت ننگرهار نیز هشدار داده بود که جنگجویان گروه دولت اسلامی تلاش دارند که پس از ننگرهار، پایگاه های خود را در ولایت کنر مستحکم سازند.

وحیدالله کلیمزی والی کنر نیز تایید کرده است که تندروان داعش در ساحات کوهستانی آن ولایت تبلیغات گسترده و جلب و جذب را آغاز کرده اند اما به گفتۀ وی تا کنون بر ضد نیروهای دولتی دست به اسلحه نبرده اند. او حضور حافظ سعید را در ولایت کنر تایید یا رد نکرد.

در همین حال قوماندانی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب گفته است که سرکوب کردن گروه دولت اسلامی یکی از اولویت های آن قوماندانی است.

شیرین آقا سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب تایید کرد که شماری از جنگجویان داعش از ولسوالی شینوار به کنر رفته و برای خود مرکز ساخته اند، اما گفت که در مورد حضور حافظ سعید در کنر چیزی گفته نمی تواند.

XS
SM
MD
LG