لینک های دسترسی

Breaking News

عراق: رهبر گروه دولت اسلامی زخمی است


ابوبکر البغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی
ابوبکر البغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق ظاهراً در صفحه فیسبوک خود تائید کرده است که ابوبکر البغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی به روز جمعه در نتیجه یک حمله هوایی امریکا در شهر موصل زخمی شده است اما وزارت دفاع امریکا می گوید که در این مورد معلوماتی ندارد.

مقامات وزارت داخلۀ عراق نیز در صحبت با خبرگزاری اسوشیتید پرس این خبر را تأیید کرده اند. اما در شماری از گزارش های دیگر گفته شده است که در این حمله هوایی یکی از همکاران نزدیک ابوبکر البغدادی کشته است.

در همین حال نِک هاتن، لوی درستیز قوای مسلح بریتانیا گفته است که اگر این خبر دقیق باشد یا حتا البغدادی کشته شده باشد، بریتانیا چنین نتیجه گیری شتابزده نخواهد کرد که گویا مرگ البغدادی یک عقبگرد ستراتیژیک به شورشیان گروه دولت اسلامی خواهد بود.

از سویی هم، باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در مصاحبه با تلویزیون سی بی اس، حملات هوایی بر شورشیان گروه دولت اسلامی را بسیار مؤثر خواند. او گفت که اکنون به نیرو و عملیات تعرضی زمینی نیاز است، نیرو های عراقی که به گفتۀ وی جنگجویان گروه دولت اسلامی را عقب برانند.

آقای اوباما همچنان فرستادن ١٥٠٠ سرباز دیگر امریکایی را به منظور آموزش دهی سربازان عراقی به بغداد، یک فصل جدید در مبارزه با گروه دولت اسلامی خواند.

رئیس جمهور اوباما افزود که دوبرابر ساختن شمار سربازان امریکایی به نیروهای عراقی کمک خواهد کرد تا موضع تهاجمی اختیار کنند، اما آقای اوباما بار دیگر بر موقف خود تاکید کرد و گفت که نیروهای امریکایی در جنگ زمینی سهیم نخواهند شد.

جنگ علیه گروه دولت اسلامی در حالی شدت می یابد که گروه موسوم به انصار بیت المقدس در مصر، که متهم به انجام چندین حمله بر نیروهای مصری می باشد، با گروه دولت اسلامی بیعت کرد.

در یک پیام صوتی نشر شده در ویب سایت رسمی و تویتر گروه انصار بیت المقدس گفته شده است که البغدادی رهبر گروه دولت اسلامی از سوی خداوند برگزیده شده است تا خلافت اسلامی را در جهان تاسیس کند.

XS
SM
MD
LG