لینک های دسترسی

Breaking News

داعش اعضای بدن قربانیان را قاچاق می کند- عراق


گور دسته جمعی ۲۵ نفری در شهر دیالۀ عراق که گمان می رود از سوی داعش کشته شده باشند
گور دسته جمعی ۲۵ نفری در شهر دیالۀ عراق که گمان می رود از سوی داعش کشته شده باشند

به دنبال گردن زدن ۲۱ مسیحی قبطی مصری در لیبیا توسط گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش و سپس حملۀ هوایی ارتش مصر و لیبیا بر مواضع این گروه، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست اضطراری این بحران را بررسی می کند.

محمد علی حکیم، سفیر عراق در سازمان ملل متحد گفت که گروه دولت اسلامی در عراق مرتکب شنیع ترین جنایات جنگی شده است. او گفت "این اقدامات در واقع جنایت علیه بشریت است و این گروه باید در محافل بین المللی به دست عدالت سپرده شود".

محمد علی حکیم می گوید که دولت مرکزی عراق اخیراً و در پی کشف گورهای دسته جمعی در هفته های اخیر شواهدی را به دست آورده است که نمایانگر قاچاق احتمالی اعضای بدن انسان توسط داعش برای تامین مخارج آن گروه است.

آقای حکیم در اجلاس روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که سال ۲۰۱۵ میلادی سالی است که دولت مرکزی عراق امیدوار است بتواند با برخورداری از پشتیبانی ائتلاف بین المللی همه مناطق زیر ادارۀ داعش را در عراق بازپس بگیرد.

نگرانی از شدت و وسعت اعمال تروریستی گروه دولت اسلامی به عراق محدود نمی شود. جنگجویان این گروه بخش هایی ازز سوریه را نیز در تصرف داشته و اخیراً در لیبیا نیز با کشتار گروهی از مسیحیان قبطی مصر دست به جنایت زده است.

ایتالیا که در ماه های اخیر با موج بزرگی از مهاجران و پناهجویان خارجی از جمله سوری و عراقی و لیبیایی مواجه شده است، روز چهارشنبه از مشاهده رد پای گروه دولت اسلامی در لیبیا ابراز نگرانی کرد.

پاولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا به پارلمان آن کشور گفت که اوضاع در لیبیا باید با دقت زیر نظر گرفته شود. او گفت "ما با خطر واضح احتمال اتحاد داعش با گروه های محلی روبرو استیم".

ایتالیا که تنها چند صد کیلومتر از راه دریا با لیبیا فاصله دارد، پس از سرنگونی دیکتاتوری معمرالقذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد ناآرامی و بی ثباتی فزاینده و مهاجرت صدها هزار آواره کشورهای دستخوش جنگ نظیر عراق و سوریه و افغانستان به جزایر جنوبی اش بوده است.

لیبیا با بحران سیاسی و جنگ گروه های شبه نظامی با دولت این کشور برای کسب قدرت و تصرف قلمرو روبرو است.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، پس از حمله هوایی کشورش به مواضع داعش در لیبیا که واکنشی به گردن زدن ۲۱ شهروند مسیحی مصری بود، خواستار صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای انجام عملیات نظامی در لیبیا شد.

سامح شکری، وزیر امورخارجه مصر روز سه شنبه در نیویورک گفت که دولت مشروع لیبیا، به شدت به حمایت سیاسی و نظامی نیاز دارد. او گفت در کشوری که دو دولت موازی در طرابلس و تبروک قدرت را در دست دارند، شبه نظامیان را نمی توان تنها از طریق یک راه حل سیاسی ریشه کن ساخت.

XS
SM
MD
LG