لینک های دسترسی

Breaking News

۲۸ جنگجوی داعش در ننگرهار کشته شد


هنوز مشخص نیست که عملیات برضد داعش در ولسوالی کوت و ده‌بالای ننگرهار چه زمانی خاتمه می‌یابد.
هنوز مشخص نیست که عملیات برضد داعش در ولسوالی کوت و ده‌بالای ننگرهار چه زمانی خاتمه می‌یابد.

گروه داعش در برخی ولسوالی‌های ننگرهار حضور دارند و حتا در ولسوالی کوت دو مکتب و یک مدرسه را برای آموزش‌های دینی و نظامی تأسیس کرده است.

مقامات امنیتی ننگرهار می‌گویند که برای از بین‌بردن داعش در مناطقی که افراد این گروه حضور دارند، از روز جمعه عملیات پاکسازی را آغاز کرده اند.

دگرمن شیرین‌آقا فقیری آمر ارتباطات امور عامه قول اردوی۲۰۱سیلاب در ننگرهار به صدای امریکا می‌گوید که این عملیات از دو استقامت ولسوالی کوت و ده‌بالا از روز جمعه آغاز شده و تا پاکسازی تمام مناطق از وجود گروه داعش ادامه خواهد داشت.

او گفت "تا کنون ۱۶ قریه کوچک از وجود گروه داعش در این مناطق پاکسازی کرده است که در برخی مناطق مقاومت نکرده اند؛ تنها در منطقۀ که مقاومت کردند سرپل لاغرجو بود که تلفات را متحمل شدند."

دگرمن فقیری گفت که در جریان این عملیات سه روزه تا کنون ۱۸ تا ۲۸ فرد وابسته به گروه داعش در ولسوالی‌ کوت کشته و ۱۸ تن زخمی شده اند.

در جریان این عملیات‌ها به گفتۀ آمر ارتباطات امور عامه قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در ننگرهار، اسلحۀ نیمه سنگین و یک موتر مهمات گروه داعش نیز منهدم شده است.

در این عملیات‌ها مردم ولسوالی کوت نیز نقش دارند و هدف این عملیات علاوه بر پاکسازی مناطق از وجود افراد گروه داعش، حمایت از خیزش‌های مردمی نیز می‌باشد.

داعش در منطقۀ لاغرجو در ولسوالی اچین ننگرهار حضور گسترده دارد. دو مکتب و یک مدرسه را در این منطقه ایجاد کرده است که در آن نصاب تعلیمی و آموزش‌های استفاده از اسلحه را برای شاگردان محلی و پسران هواداران خارجی شان تدریس می‌کنند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار پیش از این به صدای امریکا گفته است که برای پاکسازی این مناطق، عملیات‌های نظامی راه‌اندازی خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که عملیات برضد داعش در ولسوالی کوت و ده‌بالای ننگرهار چه زمانی خاتمه می‌یابد؛ اما مقامات امنیتی ننگرهار تعهد کرده اند که تا پاکسازی کامل این مناطق به عملیات‌های شان علیه داعش ادامه خواهند داد.

XS
SM
MD
LG