لینک های دسترسی

Breaking News

حدود ۵۰ داعشی در ننگرهار کشته شدند


یک ماه پیش نظامیان افغان عملیات را برضدداعش در ولسوالی کوت انجام دادند؛ اما هنوز هم افراد این گروه در این منطقه حضور دارند.
یک ماه پیش نظامیان افغان عملیات را برضدداعش در ولسوالی کوت انجام دادند؛ اما هنوز هم افراد این گروه در این منطقه حضور دارند.

ولسوالی‌های کوت و اچین از جملۀ مناطقی اند که افراد وابسته به گروه داعش در این دو ولسوالی فعالیت دارند. هر از گاهی این دو ولسوالی شاهد نبرد شدید میان نیروهای دولتی و داعش می‌باشد.

در تازه‌ترین رویداد؛ مقامات می‌گویند جنگجویان داعش حوالی ساعت ۲:۲۰ پس از نیمه شب شنبه، در ساحه تپه جنجال‌شگه و سه‌پای ولسوالی کوت بالای پوسته‌های نیروی خیزش مردم و پولیس محلی حملات تهاجمی را انجام دادند.

جگرن عبدالرحمان معاون ارتباطات استراتیژیک و امور عامه قول اردوی ۲۰۱ سیلاب به صدای امریکا گفت که افراد داعش به منظور تصرف این پوسته‌ها، حمله گسترده را انجام دادند؛ اما شکست خوردند.

او گفت این حمله با مقاومت شدید نیروهای خیزش مردم و پولیس محلی روبرو گردید و هم‌زمان اردوی ملی نیز به کمک آنان شتافتند که در نتیجۀ این درگیری، ۳۶ فرد داعشی کشته و ۳۲ تن زخمی شدند.

به گفتۀ این مقام نظامی افغان، آنان برضد داعش از حملات هوایی و توپخانه‌یی نیز استفاده کردند.

اما عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که نبرد میان داعش و نظامیان افغان یک شب پیش‌تر آغاز گردید و دیشب پایان یافت.

بر اساس ارقامی که سخنگوی والی ننگرهار ارائه کرد، در موج تازۀ درگیری‌ها، ۳۷ داعشی و به شمول دو زن هشت فرد ملکی کشته شده اند.

خوگیانی تأیید کرد که دو سرباز امنیتی نیز کشته شده است و هفت فرد ملکی دیگر زخم برداشته اند.

گروه داعش هنگام درگیری با نظامیان افغان، بیش از سی خانۀ مسکونی مردم محل را نیز به آتش کشیده است و سخنگوی والی نیز این خبر را تأیید کرد.

به گفتۀ مقامات حالا وضعیت در ولسوالی کوت به حالت عادی برگشته و گروه داعش از ساحه فرار کرده است.

یک باشندۀ محل به شرط نگرفتن نامش به صدای امریکا گفت که پنج پولیس محلی در این جنگ کشته شده و هم‌چنان ده جسد افراد داعش را مردم محل دفن کرده اند.

او گفت که پنج پولیس محلی دیگر زخمی اند و داعش توانست که پنج پوسته امنیتی را به تصرف خود درآورد؛ ولی با آمدن نظامیان تازه نفس دوباره این پوسته‌ها به کنترول دولت درآمد.

هم‌زمان با درگیری ولسوالی کوت، افراد گروه داعش در ولسوالی اچین ننگرهار نیز هدف حملات هوایی قرار گرفته اند.

جگرن عبدالرحمان معاون ارتباطات استراتیژیک و امور عامه قول اردوی ۲۰۱ سیلاب گفت که قوای ائتلاف مخفیگاه‌های گروه داعش را در ساحه کرکنی ولسوالی اچین بمباران کرده اند.

به گفتۀ وی، در این بمباران ده عضو گروه داعش کشته شده اند و یک میل دهشکه آنان نیز منهدم گردید.

داعش هنوز در این باره چیزی نگفته است.

حدود یک ماه پیش نظامیان افغان عملیات مشترکی را برضد این گروه در ولسوالی کوت انجام دادند؛ اما هنوز هم حضور افراد وابسته به این گروه در این منطقه محسوس است.

مقامات قول اردوی ۲۰۱ سیلاب گفته اند که لانه‌های داعش در کوت از بین رفته؛ ولی دوباره افراد داعش پس از تسلیح و تجهیز از آن سوی خط دیورند، وارد افغانستان می‌شوند.

بر اساس ارقام شورای امنیت ملی افغانستان که به صدای امریکا ارائه کرده است، در سه ماه گذشته، بیش از دو صد تندرو داعش به همکاری قوای بین‌المللی در افغانستان کشته و بیش چهل تن دیگر آنان گرفتار شده اند.

XS
SM
MD
LG