لینک های دسترسی

Breaking News

تشدید حملات ائتلاف بر ضد داعش در روز های آینده


مقامات قصر سفید میگویند ائتلاف تحت رهبری ایالات متحدۀ امریکا در جنگ بر ضد داعش، پیروزی های پیهم بدست آورده و به این نبرد ادامه خواهد داد.

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده که در مقر ادارۀ استخبارات مرکزی (سی آی ای) سخنرانی میکرد از موفقیت ها در برابر جنگجویان داعش خبر داد و تعهد به سرکوب کردن این گروه سپرد.

رئیس جمهور اوباما تکرار نمود که یگانه راه شکست دادن گروه داعش، خاتمه دادن جنگ داخلی در سوریه می باشد.

آقای اوباما گفت "کنون نسبت به هر وقت دیگر، تحرک و تجمع قوا برای داعشیان دشوارتر شده است. وقتی آنان به این کار مبادرت ورزند، نابود میشوند. داعش هنوز هم توانسته که در برخی ساحات سوریه و عراق پیشرفتی داشته باشد، اما از فصل تابستان سال گذشته تا کنون آنان هیچ عملیات پیروزمندانه و بزرگ زمینی در آنجا نداشته اند."

اگر چه امریکا دوست حکومت به رهبری بشارالاسد در سوریه نیست اما می گوید که وسیعاً مواضع داعش را در قلمرو سوریه و عراق هدف قرار میدهد.

دست کم دو سال قبل ایالات متحده یک گروه ائتلافی از همراهمان برای مقابله نظامی با داعش را تشکیل داد. کشور های مختلف با حمایت هوایی و کمک های نظامی در این ائتلاف مشارکت دارند.

آقای اوباما با اشاره به ریشه کن کردن رهبری داعش میگوید که ماه های اخیر بدترین زمان برای رهبران این گروه بوده است " امروز، در میدان نبرد در سوریه و عراق، داعش حالت تدافعی دارد. ۶۶ عضو ائتلاف به شمول شرکای عرب، در حالت تهاجمی قرار دارند. ما پیشروی های منظم داشته ایم و قصد داریم که آنرا ادامه دهیم."

از سوی هم رئیس جمهور اوباما اعلام داشت است که ائتلاف بین المللی در نظر که در روز ها و هفته های آینده، مواضع بیشتر داعش را از بین ببرند.

برگردان: احمد شکیب دوست

XS
SM
MD
LG