لینک های دسترسی

Breaking News

بحث اسلام افراطی در انتخابات فرانسه


ماری لوپن نامزد راستگرای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفته است که امانویل مکرون، رقیب انتخاباتی وی، در برخورد با مسایل مرتبط با دهشت افگنی اسلامی "ضعیف" است.

خانم لوپن درست یک روز پس از آنکه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دور دوم کشانده شد، بر رقیب اش تاخت. قرار است دور دوم انتخابات فرانسه به تاریخ هفتم می برگزار شود.

ماری لوپن به خبرنگاران گفت "وارد میدان شده ام تا توجه مردم فرانسه را به مسایل مهم، به شمول دهشت افگنی اسلامی جلب کنم، آنچه که گفته می توانم آقای مکرون نسبت به آن ضعیف عمل کرده است".

خانم لوپن افزود که امانویل مکرون هیچ برنامه برای محافظت مردم فرانسه در برابر خطر اسلامگرایان ندارد. او با اشارۀ غیر مستقیم به گسترش افراطگرایی اسلامی در جهان گفت که دور دوم انتخابات فرانسه در واقع همه پرسی در مورد "جهانی شدن لجام گسیخته" است.

فرانسه در چند سال اخیر شاهد چندین رویداد دهشت افگنی بوده است. پس از مرگبارترین حملات دهشت افگنی در پاریس که مسوولیت آن را گروه داعش به دوش گرفت و منجر به کشته شدن حدود ۱۳۰ نفر و زخمی شدن کم از کم ۳۶۵ نفر دیگر شد، تا کنون حالت اضطراری در آن کشور نافذ است و انتخابات امسال نیز در سایۀ این اضطرار برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG