لینک های دسترسی

Breaking News

اسماعیل خان: بزرگترین شورای جهادی را تشکیل میدهیم


اسماعیل خان، وزیر انرژی و آب افغانستان
اسماعیل خان، وزیر انرژی و آب افغانستان
روز پنجشنبه اسماعیل خان، میزبان گردهمایی وسیعی از چهره های جهادی از ولایات هرات، غور، بادغیس و فراه در منزل اش در شهر هرات بود. آقای اسماعیل خان با انتقاد از ناامنی های اخیر در هرات، از نیروهای مجاهدین خواست تا برای بهبود امنیت با نهادهای دولتی همکاری کنند.

امروز بچه هفت ساله و یا دختر پنج ساله شهر هرات به سیاه چاله ها گریه میكند و یك دزد او را آزار میدهد، این قابل تحمل نیست. امروز مكاتب شما به مكاتب نظامی تبدیل شده و هر شخص برای روان كردن فرزند خود به مكتب باید دو بادیگارد داشته باشد و سرمایه گذار از هرات فرار میكند چرا خاموش نشسته اید؟

شورای جهادی و انتخابات

وزیر انرژی و آب افغانستان همچنان از تشکیل یک شورای بزرگ جهادی در آینده نزدیک خبر داد. به باور او این شورا، از ارزشهای اسلامی افغانستان دفاع خواهد کرد.

برادر های ما تك تك و انفرادی عمل كردند اما ما تلاش داریم تا یك شورای بزرگ جهاد در سطح افغانستان تشكیل دهیم و من در سمت شمال، مركز و شرق با بزرگان جهاد صحبت كرده ام و میخواهیم كه یك شورای عمومی از مجاهدین افغانستان بخاطر آینده و كمك به كشور و نگاه داشتن نظام اسلامی در آینده ای نزدیك دایر كنیم.

اسماعیل خان که در جمع از هوادارانش حرف میزد از آنها خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده اشتراک ورزیده و یک شخص مجاهد را انتخاب کنند. او نگفت که آیا خودش، منحیث یک شخصیت جهادی، نامزد ریاست جمهوری خواهد بود یا نه.

یك و نیم سال بعد انتخابات ریاست جمهوری است از همین حالا آماده گی داشته باشید و به دور بعدی به مراتب دقیق تر فكر كنید و همه تان در انتخابات سهم داشته باشید، دختران و پسران و خانم هایتان همه كارت رای دهی بگیرند و رییس جمهوری انتخاب كنید كه به این وطن باور داشته باشد و از خانواده جهاد شما باشد.

در حالیکه شمار احزاب و رهبران جهادی زیاد است و بعضی از آنها در مخالفت همدیگر قرار دارند، اسماعیل خان هرگونه اختلافات میان مجاهدین را رد کرد. او گفت نیروهای مجاهدین، لشکر مطمئن برای تامین امنیت در افغانستان است.
XS
SM
MD
LG