لینک های دسترسی

Breaking News

نتنیاهو: حملات بر غزه به زودی توقف نمی یابد


حملات اسرائیل بر غزه ششمین روز را پشت سر گذاشت
حملات اسرائیل بر غزه ششمین روز را پشت سر گذاشت

شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار آتش بس میان فلسطین و اسرائیل شده است حکومت اسرائیل هر چند برای توقف حملات بر نوار غزه ابراز آمادگی کرده است اما توقف کامل این حملات را زمانگیر خوانده است.

با وصف فراخوان بین المللی برای آتش بس میان اسرائیل و فلسطین، حملات نظامیان فلسطینی بر غزه همچنان ادامه دارد.

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل روز یک شنبه به کابینۀ آن کشور گفت که با عزم و صبر به حملات بر غزه ادامه داده خواهد شد و تا زمانیکه به گفتۀ وی توانایی حماس و سایر گروه های دهشت افگن تنزیل نیافته است، این حملات ادامه خواهد یافت.

حکومت اسرائیل همچنان احتمال حمله زمینی برغزه را نیز دور از امکان نداسته و برای اینکار ٣٠ هزار سرباز را به حالت آماده باش قرار داده است.

داکتر اشرف کدرا، وزیرصحت در غزه گفت که تا کنون ١٦٠ فلسطینی در حملات اسرائیل کشته شده است که ١٣٥ نفر آن غیرنظامیان به شمول کودکان اند.

محمد سالم، یک باشندۀ غزه می گوید که نظامیان اسرائیلی با شلیک راکت از هوا، تانکها و کشتی ها خانه های مسکونی را آماج قرار می دهند. سالم می گوید که هر آن احتمال آن می روید که یک خانۀ مسکونی به کوهی از آتش مبدل شود.

در همین حال جنگجویان حماس به راکت پراگنی بر اسرائیل ادامه داده اند و شماری از این راکت ها شهر های عمدۀ اسرائیل را هدف قرار داده است.

مقامات اسرائیلی در پاسخ به انتقادات به خاطر کشتار غیرنظامیان اسرائیلی می گویند که جنگجویان حماس که به راکت پراگنی بر قلمرو اسرائیل متهم اند، از غیرنظامیان در غزه به صفت سپر انسانی کار می گیرند.

اما سمیع ابوظهری، سخنگوی حماس می گوید که "دولت اشغالگر اسرائیل به خاطر پنهان کردن شکست خود" در برابر مقاومت فلسطینیان دست به کشتار دسته جمعی می زنند.

سخنگوی حماس نیز تاکید کرد که حملات اسرائیل عزم فلسطینیان برای دفاع از کشور شان را تغییر نخواهد داد.

واکنش های جهانی

ادامۀ حملات اسرائیل بر غزه مایۀ خشم مردم در برخی از کشور ها شده و واکنش هایی را در سطح جهان به همراه داشته است.

در سلسلۀ این اعتراضات، مظاهره کنندگان در شهر سدنی آسترالیا شعار سر می دادند که "اسرائیل بشرم بشرم" و "غزه را از شر اشغال اسرائیل نجات دهید".

اوفیلا هراگلی، یک معترض آسترالیایی گفت: " امروز به حکومت خود می گوییم تا به رهبران دهشت افگن اسرائیل بگوید که نمی خواهیم دروغهای آنان را باورکنیم. اسراییل قانون بین المللی را به دست خویش گرفته و به ظلم و تعدی بر مردم بیگناه ادامه میدهد."

گروه دیگر چند صد نفری مظاهره کنندگان ضد اسرائیلی در شهر جلال آباد ولایت ننگرهار تصویر صدراعظم و پرچم اسرائیل را به آتش کشیده و شعار های ضد اسرائیلی سر می دادند.

خوشحال تسل یکی از این مظاهره کنندگان ضمن تقبیح کشتار کودکان و غیرنظامیان فلسطینی از سازمان ملل متحد خواست تا در زمینه اقدام کرده و به کشتار مردم بیگناه فلسطین نقطۀ پایان بگذارد.

اسرائیل تا کنون ١٣٠٠ حمله هوایی را برضد جنگجویان جنبش حماس در نوار غزه انجام داده است که در این جریان حدود ۱۶۰ فلسطینی و عمدتاً غیرنظامیان کشته شده اند. در مقابل فلسطینیان نیز ٨٠٠ راکت را بر قلمرو اسرائیل پرتاب کرده اند که تلفات اندک جانی داشته است.

XS
SM
MD
LG