لینک های دسترسی

Breaking News

نتنیاهو: مقررات جنگ را رعایت کرده ایم!


نتنیاهو: فقط حماس باید مسئول پنداشته شود
نتنیاهو: فقط حماس باید مسئول پنداشته شود

بنیامین نتنیاهو صدراعظم اسرائیل در دیدار با پیتر مورر رئیس کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ گفت که اسرائیل "مقررات جنگ" را مراعات کرده و فقط گروه حماس باید مسئول کشتار افراد ملکی پنداشته شود. وی گفت: "حماس جنایت دوگانۀ جنگی را مرتکب می شود. هم غیرنظامیان را هدف قرار می دهد و هم عقب غیرنظامیان پنهان می گردد."

صدراعظم اسرائیل افزود که جنگجویان حماس در تأسیسات ملل متحد پنهان شده و نه تنها از آن به حیث ذخیرۀ سلاح استفاده می کنند بلکه از آنجا راکت و هاوان نیز شلیک می کنند. نتنیاهو افزود که بر این اساس اسرائیل هرگونه حق دارد که از خود دفاع کند و درین راه هم مقررات جنگ و هم قوانین بین المللی را در نظر می گیرد.

صدراعظم اسرائیل در دیدار با رئیس کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ، دو تصویری را نیز به او نشان داد که بازتاب دهندۀ محل پرتاب راکت ها، یکی در نزدیکی یک میدان بازی اطفال و دیگری در نزدیکی حضیره ای در نوار غزه بود.

مقامات فلسطینی می گویند حملات اخیر اسرائیل بر نوار غزه جمعاً ١٨٧۴ فلسطینی را کشته است که اکثر شان افراد ملکی بودند. اسرائیل می گوید درین نبرد ٦۴ سرباز آن کشته شده و تعداد تلفات غیرنظامیان اش به سه نفر می رسد.

درخواست ملل متحد

ملل متحد به یازده کارمند ادارۀ امداد ملل متحد که در نوار غزه کشته شده اند، ادای احترام کرده و خواهان آن شده که برای معلوم ساختن مسئولان این کشتار "اقدامات فعال" رویدست گرفته شود.

ایان ریچاردز رئیس کمیتۀ هماهنگی نهاد های خیریۀ بین المللی می گوید به باور آنها، کشتار کارمندان امدادی غیر قابل پذیرش بوده و می خواهند که عاملان این کشتار مورد استجواب قرار گیرند.

در همین حال اسرائیل و گروه حماس به روز پنجشنبه نیز به مذاکرات غیرمستقیم شان در قاهره دوام دادند.

معیاد آتش بس هفتاد و دو ساعته در باریکۀ غزه، صبح روز جمعه پایان می یابد. مقامات اسرائیلی گفته اند که مایل اند این آتش بس را به گونۀ یک جانبه تمدید بخشند، اما نمایندگان حماس هرگونه توافق ِ صورت گرفته درین مورد را تکذیب کرده است.

آمادگی برای دوام جنگ

هزاران فلسطینی به روز پنجشنبه به طرفداری گروه حماس در نوار غزه راهپیمایی کردند. مظاهره کنندگان بیرق های سبز و سلاح ساختگی بدست داشته و بیرق اسرائیل را به رسم اعتراض آتش میزدند.

مقامات حماس درین راهپیمایی گفتند تا زمانی که خواسته های این گروه مبنی بر رفع محاصرۀ غزه برآورده نشود، جنگ در برابر اسرائیل ادامه خواهد داشت. یک سخنگوی حماس گفت خواست آنها مشروع و عادلانه است و "زمانی که فلسطینی ها در امنیت حقیقی زندگی نمی توانند، دشمن نیز در امن نخواهد بود".

XS
SM
MD
LG