لینک های دسترسی

Breaking News

شهر های سیاحتی اسرائیل و اردن مورد حملات راکتی قرار گرفتند


چندین انفجار، شهر های ساحلی ایلات اسرائیل و همچنان اقابۀ اردن را تکان داد. رسانه های اسراییلی میگویند که شهر ساحلی ایلات اسرائیل در حالی آماج حملات راکتی قرار گرفت که این شهر هماکنون شاهد سرا زیر شدن صد ها سیاح از جهان است.

به گزارش رسانه های اسرائیل سه راکت در آب های ساحلی این شهر اثابت نمود و یک راکت دیگر در یک ساحۀ باز در نزدیکی ساحل شلیک گردید. در این رویداد ها کسی کشته و یا زخمی نگردیده است.

در عین حال، یک راکت دیگر در نزدیکی هوتل انترکانتیننتال شهر اقابۀ اردن اثابت نمود که در نتیجه یک تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

سامو سموی، یک مقام اسرائیلی در شهر اقابه گفت که پس از این رویداد تدابیر شدید امنیتی در این شهر بر پا شد.

مقامات اسرائیلی باور دارند که این حملات راکتی از سوی تندروان اسلامی از شبه جزیرۀ جهانی سینای مصر بر این مناطق پرتاب شده است. رئیس بلدیۀ شهر ایلات به رادیوی اسرائیل گفت.

"گروه های افراط گرا در سدد ایجاد هرج و مرج در شهر تفریحی ما هستند که فصل سیاحت در آن سپری میگردد. ما امیدوار هستیم که مقامات امنیتی اردن و اسرائیلی این خطر را به زودی رفع کنند."

ایلات شهر جنوبی اسرائیل است و بر خلاف شهر های سرحدی دیگر اسرائیل آرام خوانده شده است. اما پس از حملات راکتی در جریان سه ماه اخیر در باره وخامت اوضاع این شهر نگرانی ها افزایش یافته اند.

XS
SM
MD
LG