لینک های دسترسی

Breaking News

اسرائیل خواستار توبیخ ایران شد


سپاه پاسداران ایران گفته است که راکت جدید آن کشور با برد ۲۰۰۰ کیلومتر می تواند اسرائیل را هدف قرار دهد.
سپاه پاسداران ایران گفته است که راکت جدید آن کشور با برد ۲۰۰۰ کیلومتر می تواند اسرائیل را هدف قرار دهد.

صدر اعظم اسرائیل از قدرتهای جهان خواست تا ایران را به خاطر آزمایش اخیر راکت های بالستیکی آن کشور توبیخ کند. ایران هفتۀ گذشته دو راکت جدید را آزمایش کرد که روی آن با خط عبری نوشته شده بود "اسرائیل باید محو شود."

بنیامین نتنیاهو روز یکشنبه گفت که به وزیر خارجۀ اسرائیل دستور داده است تا تقاضای رسمی را در این مورد به ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان پیشکش کند. این شش کشور با تهران توافق کردند که در ازای محدود ساختن برنامۀ هسته‌ای ایران، تحریم های اقتصادی از آن کشور برداشته شود.

پس از آزمایش اخیر راکتی ایران، بن کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد از ایران خواست که "با اعتدال عمل کند." سفیر ایالات متحده در ملل متحد این اقدام ایران را "تحریک کننده و بی ثبات کننده" توصیف کرد.

جواد ظریف وزیر خارجۀ ایران گفته است که آزمایشات اخیر راکتی آن کشور توافق هسته‌ای با قدرتهای غربی یا قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد را نقض نکرده است.

قطعنامۀ سال گذشتۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد که منجر به لغو برخی تحریم ها از ایران شد، همچنان تهران را مکلف ساخت که از طراحی راکتهای بالستیکی که قدرت حمل اسلحۀ هسته‌ای را دارد، جداً پرهیز کند.

صدر اعظم اسرائیل در جلسۀ کابینۀ آن کشور گفت که اقدامات توبیخی علیه ایران مهم است زیرا به گفتۀ وی "این اقدمات آزمایش ارادۀ قدرتهای غربی برای تطبیق توافق هسته‌ای بر ایران می باشد."

XS
SM
MD
LG