لینک های دسترسی

Breaking News

ایتالیا برای ساختن زیربنای ترانسپورتی هرات کمک می کند


대형 산불이 발생한 그리스 아테네 인근 '마티'의 해변 마을에서 소방대원이 불에 탄 차들 사이로 걷고 있다.
대형 산불이 발생한 그리스 아테네 인근 '마티'의 해변 마을에서 소방대원이 불에 탄 차들 사이로 걷고 있다.

وزیر خارجۀ ایتالیا گفت که کشورش ۹۲ میلیون یورو را برای بازسازی پروژه‌های ترانسپورتی ولایت هرات اختصاص داده است که شامل بازسازی خط آهن هرات – خواف، ساخت سرک هرات – چشت و بخشی از دهلیز غرب به شرق افغانستان می‌باشد.

پاولو جین تولینی وزیر خارجۀ ایتالیا روز سه شنبه به هرات رفت و پس از دیدار با مقامات محلی آن ولایت، در کنفرانس مشترک خبری با محمد آصف رحیمی والی هرات گفت که تکمیل این پروژه‌ها، آیندۀ خوبی را برای شهر و ولسوالی‌های هرات به ارمغان خواهد آورد.

وزیر خارجۀ ایتالیا گفت "ما امروز بعد از ظهر در کابل یک موافقتنامه را امضاء خواهیم کرد که بر اساس آن ۹۲ میلیون یورو برای بازسازی خط آهن و سرک هرات – چشت می‌پردازیم."

وزیر خارجۀ ایتالیا هرات را از نگاه موقعیت جغرافیایی استراتیژیک خواند و گفت که پس از رفع تحریم‌های اقتصادی ایران، این ولایت با جایگاه برجستۀ که دارد، می‌تواند به چهارراه منطقه مبدل شود.

محمدآصف رحیمی والی ولایت هرات نیز گفت حضور قوای نظامی کشور ایتالیا و همکاری‌های امنیتی این کشور باعث رشد سرمایه‌گذاری‌ها در این ولایت غربی شده است.

آقای رحیمی همچنان گفت رفع تحریم‌های جهانی از کشور ایران، آنها را به روابط ترانزیتی امیدوار کرده و سهم‌گیری ایتالیا در تکمیل خط آهن هرات – خواف می‌تواند سرآغازی برای همکاری‌های سه جانبه بین افغانستان، ایران و ایتالیا به شمار رود.

هم‌چنان وزیر امور خارجه ایتالیا به ادامه کمک‌های کشورش برای بازسازی میدان هوایی هرات، سرک حلقوی و تطبیق ماستر پلان شهری این ولایت اشاره کرد.

هرات با شهر فلورانس کشور ایتالیا پیوند خواهر خوانده‌گی دارد و این موضوع باعث شده تا مقامات ایتالیایی تا کنون ده‌ها میلیون دالر را برای توسعه این ولایت غربی افغانستان به مصرف برسانند.

XS
SM
MD
LG