لینک های دسترسی

Breaking News

درحمله انتحاری در جلال آباد ۳۳ تن کشته شدند


رئیس صحت عامه ننگرهار به خبرنگاران گفت که به تعداد ۳۳ کشته و۱۰۰ زخمی این حادثه به این شفاخانه انتقال داده شده است.
رئیس صحت عامه ننگرهار به خبرنگاران گفت که به تعداد ۳۳ کشته و۱۰۰ زخمی این حادثه به این شفاخانه انتقال داده شده است.

در نتیجه حمله انتحاری درمقابل ساختمان کابل بانک نو در چوک مخابرات جلال آباد صبح امروز به شمول یک تعداد از افراد نظامی ۳۳ تن کشته وبیشتر از صد تن زخمی شدند.

یک حمله کننده انتحاری به ساعت ۸:۱۰ صبح امروز درحالیکه به یک موتر سایکل سوار بود مواد همراه اش را در میان مردم انفجار داد.

پاسوال فضل احمد شیرزاد قوماندان امنیه ننگرهار به خبرنگاران گفت که درنتیجه این حمله انتحاری به تعداد ۲۰ تن کشته و۵۰ تن زخمی شده اند.

او افزود که کشته ها وزخمیان این حادثه همه افراد ملکی اند ونیروهای امنیتی درمیان آنها نمیباشند.

اما داکتر نجیب کامه وال رئیس صحت عامه ننگرهار به خبرنگاران گفت که به تعداد ۳۳ کشته و۱۰۰ زخمی این حادثه به این شفاخانه انتقال داده شده است.

شاهدان عینی این حادثه به صدای امریکا گفتند که تعداد زخمی ها وکشته ها از ارقامی داده شده بیشتر میباشد ونیروهای امنیتی نیز درمیان کشته شده ها وزخمی ها این حادثه میباشند.

شاهدان عینی هم چنان گفتند که انتحار کننده لباس پولیس را به تن کرده بود ودرمقابل دروازه کابل بانک نو خود را انفجار داد.

مسوولین ولایت ننگرهار میگویند که ممکن تعداد تلفات وزخمیان این رویداد بیشتر گردد زیرا هنوز هم معلومات دقیق به آنها نرسیده است.

اما دقایقی بعد انفجار دومی درحدود ۵۰ متر دور تر از محل رویداد اولی صورت گرفت ومواد انفجاری در یک موتر سایکل زرنج جابه جا شده بود.

اما پولیس میگوید که آنها این مواد انفجاری را انفجار داده اند.

از سوی دیگر زیارت دولکی بابا درشهر جلال آباد نیز صبح امروز درنتیجه انفجار ماین ها تخریب شده است.

احمد ضیا عبدالزی سخنگوی والی ننگرهار تخریب ا ین زیارت را در نتیجه انفجار ماین ها تایید نموده است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور ووزارت داخله حملات تروریستی در ننگرهار را به شدت محکوم نموده اند.

دراعلامیه ریاست جمهوری به نقل از رئیس جمهور آمده است که حملات انتحاری در جاهای مزدحم وشهر ها کار آن عهده از تروریستان است که مقابله رو دررو با نیروهای امنیتی کشور را ندارند واز این طریق میخواهند که در کشور هراس ووحشت را به راه بیندازند.

طالبان مسلح مسوولیت این رویداد ها را به عهده نگرفته اند اما یک فرد که خودش را شاهد الله شاهد معرفی کرده است وگفته است که سخنگوی گروه داعش است در تماس تیلفونی با صدای امریکا مسوولیت این حملات تروریستی را به عهده گرفته است.

XS
SM
MD
LG