لینک های دسترسی

Breaking News

شینزو ابی:جاپان تسلیم تروریزم نمیشود


حکومت جاپان پس از تهدید گروه دولت اسلامی به کشتن دو شهروند اش بیان داشت که تسلیم تروریزم نخواهند شد

حکومت جاپان پس از نشر یک ویدیویی که ظاهراً از سوی گروه دولت اسلامی میباشد و در آن در بدل جان دو شهروند جاپانی دو صد ملیون دالر تقاضا شده است ، بیان داشت که جاپان تسلیم نخواهد شد.

در این ویدیو که روز سه شنبه در اینترنت منتشر شد، یک مرد که با نقابی سیاه وبه زبان انگلیسی با لهجۀ بریتانیایی صحبت می کند، خطاب به صدراعظم جاپان می گوید که اگر حکومت جاپان درظرف ۷۲ ساعت مبلغ ۲۰۰ میلیون دالر به این گروه نپردازد، آنها میگویند که دو گروگان جاپانی که در ویدیو دیده می شوند، اعدام خواهند شد. او که در ویدیو یک چاقو در دست دارد، بین دو فرد جاپانی که لباس های نارنجی به تن دارند و در یک صحرا زانو زده اند، ایستاده است.

شینزو ابی، صدراعظم جاپان که درجریان سفرشش روزه اش به شرق میانه است چند ساعت پس از انتشار ویدیو قویا خواستار آزادی گروگان های جاپانی شد. او در گفتگو با خبرنگاران در بیت المقدس گفت تقاضا برای پرداخت باج در بدل جان گروگان ها، نابخشودنی است.

صدراعظم جاپان گفت کشورش تسلیم تروریسم نمی شود.

آقای ابی به روز شنبه در سفر به قاهره، وعده داد که ۲۰۰ میلیون دالر به شکل کمک های غیرنظامی به کشورهای که با گروه دولت اسلامی می جنگد، کمک کند. این بخشی از یک محمولۀ کمک های ۲.۵ میلیارد دالر جاپان است و این ۲۰۰ ملیون دالر، رقمی است که برای آزادی گروگان های جاپانی ازسوی گروه دولت اسلامی از حکومت جاپان در نوار ویدیویی درخواست شده است.

خبرنگاران بارها از شینزو ابی پرسیدند که آیا جاپان با گروگان گیران مذاکره خواهد کرد و یا به آنها باج خواهد پرداخت، اما آبی صریحا پاسخ منفی داد.

نام یکی از گروگان های جاپانی کنجی گوتو اعلام شده که قبلا برای شبکه های جاپانی در مناطق جنگی گزارش تهیه می کرد. گروگان دیگرهارونا یوکاوا نام دارد که یک فروشگاه لباس و تجهیزات نظامی دارد.

گروه دولت اسلامی که بخش های از عراق و سوریه را کنترول می کند، تا کنون سه امریکایی و دو بریتانیایی را سربریده و تصاویرآنرا در انترنت منتشر کرده است.

شینزو ابی:جاپان تسلیم تروریسم نمی شود
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:46 0:00

XS
SM
MD
LG