لینک های دسترسی

Breaking News

کمبل: داعش می خواهد ننگرهار را مرکز خود بسازد


آقای کمبل می گوید "حملۀ هوایی بر شفاخانۀ کندز یک اشتباه بود و در مورد تحقیقات آغاز شده است".
آقای کمبل می گوید "حملۀ هوایی بر شفاخانۀ کندز یک اشتباه بود و در مورد تحقیقات آغاز شده است".

فرماندۀ نیرو های ماموریت حمایت قاطع در افغانستان می گوید که گروه دولت اسلامی یا داعش می خواهد ولایت ننگرهار را به مرکز فعالیت های این گروه در منطقه مبدل سازد.

جان کمبل می گوید "به همین دلیل شرق افغانستان به ویژه ننگرهار شاهد تحرکات و انسجام گروه دولت اسلامی بوده است".

آقای کمبل، در نشست استماعیۀ کمیتۀ امور نظامی مجلس سنا گفت که گروه دولت اسلامی برعلاوه در ولایات مانند سرپل و هلمند نیز ابراز موجودیت کرده است اما ولایت ننگرهار جایست که آن گروه بیشتر حضور داشته و به جلب و جذب نیرو در مناطق مختلف آن ولایت پرداخته اند.

ننگرهار در این اواخر شاهد درگیری های شدید میان گروه طالبان، داعش و نیروهای افغان بوده است. بیشتر حملات هوایی نیروهای به رهبری امریکا هم برمواضع داعش در شرق افغانستان متمرکز بوده است.

از سوی هم، به گفته مقام های افغان، ویدیو های اخیر که گروه داعش منتشر کرده در ولسوالی های مختلف ولایت ننگرهار ثبت شده است.

آقای کمبل می گوید که در برخی از جنگجویان که قبلاً تحت نام طالب علیه حکومت افغانستان و نیرو های بین المللی می جنگیدند، اکنون به این فکر شده اند که ممکن از داعش کمک های مالی بیشتری به دست آورد لذا "لباس عوض کرده و با تغییر بیرق تحت نام گروه داعش به فعالیت پرداخته اند".

این جنرال چهارستاره یی امریکایی تصریح کرد که در میان جنگجویان که اکنون در شرق افغانستان می جنگند، "رزمجویان مربوط تحریک طالبان پاکستانی نیز شامل اند که به گروه داعش پیوسته اند".

جان کمبل گفت که مبارزه علیه داعش در اولویت ماموریت وی قرار دارد. او علاوه کرد که در ماه فبروری "من داعش را نوپا و "در حال تولد" خوانده بودم اما امروز به یک گروه مبدل شده که به عملیات دست می زند".

آقای کمبل گفت که وی گزارش های در دست دارد که حاکی از کمک نظامی و مالی ایران در غرب افغانستان به طالبان است تا علیه گروه داعش مبارزه کنند.

ننگرهار از جمله ولایات افغانستان است که سرحد طویلی با پاکستان دارد و گفته می شود که عملیات اخیر اردوی پاکستان تحت نام "ضرب عضب"، نه تنها شمار زیادی از جنگجویان گروه تحریک طالبان پاکستانی را وادار به عبور از سرحد میان دو کشور کرده بلکه تعداد زیادی از پیکارجویان عرب، ازبک و چیچنی را نیز به طرف افغانستان بیجا ساخته است.

XS
SM
MD
LG