لینک های دسترسی

Breaking News

مسلمانان نماز جمعه را در کلیسای واشنگتن برپا کردند


جای نماز ها در زیر ستون پایه های کلیسای جامع ملی واشنگتن امروز در حالی فرش شد که مسلمانان در این کلیسای معروف امریکایی ، نماز جمعه را برپا کردند.

رهبران کلیسا و شرکای مسلمان آن میگویند که امیدوارند نماز جمعه پیام برادری ادیان را بفرستد. این پیام در مقابل افراطگرا های قرار میگرید که از دین، نفرت و ستیزه جویی شان را توجیه میکنند.

پرپا کردن نماز جمعه در کلیسا پس از آن به میان آمد که سال گذشته، ریف جینا کمپبل، رئیس عبادات مذهبی کلیسا با ابراهیم رسول، سفیر افریقای جنوبی یک محفل یاد بود بین الادیان را برای ارجگذاری از نلسن مندیلا، رهبر فقید افریقای جنوبی و رهبر ضد اپارتائید را سازماندهی کردند.

جای نماز ها طوری پهن شد که چشم مسلمانان در هنگام عبادت به صلیب و نماد حضرت مسیح نیافتد. زیرا مسلمانان در هنگام نماز به کعبه می استند و در مقابل آنان نباید نماد غیر اسلامی قرار داشته باشد.

ابراهیم رسول گفت که برپایی نماز جمعه در کلیسا به معنی این است که سه میلیون مسلمان امریکایی در جامعۀ عمدتاً مسیحی خود را بیگانه حس نکنند.

این اقدام همچنان به سایر کشور های که بیشتر نفوس آنرا مسلمانان تشکیل میدهد، پیامی را میرساند که باید از اقلیت های سایر ادیان مهمان نوازی کنند.

با وجود آنکه نام آن، کلیسا ملی واشنگتن است اما این کلیسای رسمی حکومت ایالات متحده نیست. با آنکه این کلیسا که از سوی اعانه دهندگان خصوصی تمویل میشود، ارزش نمادین با اهمیت داشته و به گونۀ منظم مراسم رسمی مانند مراسح تحلیف رئیس جمهور و مراسم جنازه را میزبانی میکند.

XS
SM
MD
LG