لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان ولسوالی جوند بادغیس را تصرف کردند


ولسوالی جوند ۱۳۵کیلومتر از مرکز شهر قلعه نو فاصله دارد و بیشتر از ده هزار خانواده در آن زندگی می کند
ولسوالی جوند ۱۳۵کیلومتر از مرکز شهر قلعه نو فاصله دارد و بیشتر از ده هزار خانواده در آن زندگی می کند

مسوولین محلی ولایت بادغیس می گویند که ولسوالی جوند آن ولایت در نخستین ساعات روز یکشنبه به تصرف طالبان در آمد.

بهاء الدین قادسی رییس شورای ولایتی بادغیس میگوید که نزدیک به یک هزار طالب مسلح شام روز شنبه با محاصره نمودن این ولسوالی درگیری را آغاز نموده و بعد از هشت ساعت درگیری کنترل این ولسوالی را به اختیار خود دراوردند.

«ساعت دو شب ارتباط با ولسوالی جوند قطع شده و این ولسوالی سقوط کرده و قرارگاه نیروهای امنیتی و ولسوالی به دست طالبان است و یک تعداد نیروهای امنیتی شبانه از منطقه عقب نشینی کرده و به شرق این ولسوالی رفته و در محاصره دشمن هستند و از مرکز ولسوالی هیچ ارتباطی نیست که چه کردند و چه اتفاقاتی افتاده است.»

همزمان عبدالعزیز بیگ معاون شورای ولایتی بادغیس میگوید آخرین تماس های تلفنی که با مردم محل داشته نشان میدهد که قوماندان امنیه و ولسوال جوند به قریه "ده گرم" در ده کیلومتری شرق ولسوالی متواری شده اند و همچنان در محاصره دشمن هستند.

آقای بیگ مقصر اصلی در سقوط ولسوالی جوند را بی توجهی مقام های محلی به وضعیت امنیتی این منطقه خوانده میگوید اگر به زودترین فرصت به نیروهای امنیتی گرفتار مانده در چنگ طالبان کمک نرسد از بین خواهند رفت.

« دو الی سه روز میشود که ولسوالی جوند در محاصره دشمن است و انها در حال تدارک دیدن جنگ بر این ولسوالی بودند و ما بعد از با خبر شدن از موضوع مقام های محلی را در جریان قرار دادیم تا نیروهای بیشتری حدود صد نفر را به این ولسوالی اعزام کنند تا مورال نیروهای امنیتی بیشتر شود و انها را کمک کنند اما متاسفانه بی توجهی کردند و دیروز ساعت هفت شام جنگ از چهار طرف بالای ولسوالی شروع شد و بعد از ساعت دو شب ارتباط قطع شد و مرکز ولسوالی سقوط کرد و فعلن نیروهای امنیتی در محاصره شدید دشمن هستند»

اما میرویس میرزاکوال سخنگوی والی بادغیس سقوط ولسوالی جوند را بدست گروه طالبان را رد کرده میگوید درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان به شدت ادامه دارد.

آقای میرزاکوال میگوید ارتباط تلفنی نیروهای امنیتی ساعت دو شب گذشته با مرکز ولسوالی قطع گردیده بود که صبح امروز دوباره این ارتباط برقرار شده است.

آقای میرزاکوال همچنان از اعزام نیروهای کماندوی اردوی ملی و حمایه هوایی به ولسوالی جوند برای کمک به نیروهای امنیتی افغان خبر میدهد.

از جانب دیگر نماینده گان مردم بادغیس درپارلمان افغانستان با ابراز نگرانی از وضعیت موجود میگویند بیم ان را دارند که تعداد زیادی از مردم محل در درگیری های مسلحانه کشته و یا آواره گردند.

با اینکه مقام های محلی بادغیس از آمار تلفات این درگیری اظهار بی خبری میکنند اما گزارش های مردمی از محل از کشته شدن بیشتر از ۲۰ تن از افراد ملکی و نظامی و زخمی شدن دستکم 30 فرد دیگر حکایت میکند.

گروه طالبان نیز با نشر اعلامیه ای گفته اند که کنترل ولسوالی جوند را در حمله بهاری "عزم" بدست گرفته و تمام سلاح و مهمات نیروهای امنیتی افغان را بدست آورده اند.

ولسوالی جوند ۱۳۵کیلومتر از مرکز شهر قلعه نو فاصله دارد و بیشتر از ده هزار خانواده در آن زندگی می کند.

XS
SM
MD
LG