لینک های دسترسی

Breaking News

قتل یک کارمند ملل متحد و جراحت حد اقل ۲۰ نفر در کابل


یونما، دفتر هیأت امدادی ملل متحد در افغانستان میگوید به روز سه شنبه وسیلهٌ نقلیۀ شان در یک چهار راهی پر ازدحام کابل مورد حمله قرار گرفت.

ملل متحد میگوید در اثر گلوله باری افراد مسلح نا شناس که صبح روز سه شنبه بریک عرا ده موتر ان سازمان در کابل صورت گرفت یک مامور افغان ان سازمان کشته شد.

داکتر نیلاب مبارز یکی از سخنگویان دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد یونما در کابل در تماسی با رادیو آشنای صدا امریکا تایید نمود که یکی از مامورین آن سازمان دراین حادثه کشته شده ویک مامور دیگر ان از حادثه جان به سلامت برده است .

داکتر نیلاب مبارز در حالیکه هر نوع خشونت علیه مامورین سازمان ملل متحد درافغانستان را تقبیح نمود از مقامات امنیتی افغان خواست تا عاملین این واقعه باید هرچی زود تر به پنجه قانون سپرده شود.

مقامات پولیس در کابل تایید نمودند که حوالی ساعت یازده وسی دقیقه قبل ازظهر یک عراده موتر سازمان ملل متحد در منطقه نزدیک به سفارت ایالات متحده امریکا و وزارت صحت عامه افغانستان هدف تیراندازی قرار گرفت

جنرال سید عبدالغفار سیدزاده رئیس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه ولایت کابل در تماسی با رادیو اشناِ صدای امریکا گفت موتر مذکور از شرکت ایگل بود که نیرو های خارجی از ان استفاده مینمایند.

در حالیکه مقامات بلند پایه پولیس کابل میگویندکه واسطه مذکوراز یکی ازکمپ های مربوط به نیرو های خارجی هدف تیراندازی قرار گرفته ولی میگویند تحقیقات را در زمینه آغاز کرده اند تا جزییات بیشتر حمله بالای موتر ملل متحد را در یابند.

حمله بالای موتر ملل متحد در کابل در حالی صورت میگیرد که صبح روزسه شنبه شماری ازشهروندان خشمگین کابل در اعتراض به دستگیری سه تن از مدرسین یک مدرسه دینی در ناحیه هشتم در منطقه یی بنام قلعه چه شهرکابل دست به تظاهرات زده وحداقل برای ۴ ساعت شاهراه کابل لوگر را بروی ترافیک مسدود نمودند .

مظاهره چیان که همه مدرسین وشاگران یک مدرسه دینی بنام دار المفتاح بودند به خبرنگاران گفته اند که حوالی ساعت ١٢ شب گذشته نیروهای خارجی وداخلی مدرسه مذکوررا محاصره نموده وبا سگ های شان داخل مسجد ومدرسه را تلاشی نموده اند.

این مظاهره چیان خشمگین که شاهراه کابل لوگر را با به آتش کشیدن تایر موترها مسدود نموده بودند اعلام نمودند که تا رهایی سه تن از همکاران شان هم چنان به مظاهرات ادامه خواهند دادو جاده کابل لوگر را مسدود نگاه میدارند.

مقامات امنتی افغان به اژانس های خبری گفته اند که این تلاشی از سوی نیروهای امنیت ملی افغان صورت گرفته ودر جریان این عملیات از سگ ها هیچ گونه استفاده نشده است.

مقامات پولیس افراد بازداشت شده را افراد مشکوک نامیده وگفته اند در صورتی که انها مجرم نباشند پس از تحقیقات دو باره رها خواهند شد.

XS
SM
MD
LG