لینک های دسترسی

Breaking News

استعفای قوماندان امنیه کابل رد شد - سخنگو


جنرال ظاهر در اوج خشونت ها از وظیفه اش کنار می رود
جنرال ظاهر در اوج خشونت ها از وظیفه اش کنار می رود

حشمت الله ستانکزی، سخنگوی قوماندانی امنیۀ کابل گفته است که استعفای جنرال ظاهر ظاهر، قوماندان امنیه کابل پذیرفته نشده و وی به وظیفه اش ادامه خواهد داد.

پیشتر از این آقای ستانکزی به آژانس خبری فرانس پرس گفته بود که سرپرست وزارت داخله استعفای جنرال ظاهر ظاهر قوماندان امنیۀ کابل را پذیرفته است.

اما سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان که به روز یکشنبه در یک نشست مشترک خبری با جنرال ظاهر صحبت می کرد، از تأیید این خبر خودداری ورزید.

با این حال، ویب سایت رادیو تلویزیون ملی افغانستان خبر داد بود که عبدالرحمن رحیمی قوماندان امنیۀ سابق ولایت بلخ به حیث قوماندان امنیۀ جدید کابل تعیین شده است.

جنرال عبدالرحمن رحیمی سابق قوماندان امنیۀ بلخ بود
جنرال عبدالرحمن رحیمی سابق قوماندان امنیۀ بلخ بود

جنرال ظاهر و صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله امروز در یک نشست خبری، راجع به نارامی های اخیر توضیحات دادند.

آقای صدیقی موج اخیر حملات در پایتخت را، به امضأ و تصویب شدن توافقنامه های امنیتی میان افغانستان، و ناتو و امریکا ربط داد.

جزییات حملۀ دیروز

جنرال ظاهر در نشست خبری گفت که در حملۀ روز شنبه در ساحۀ کارتۀ سه شهر کابل، سه تبعۀ افریقای جنوبی، و یک افغان کشته شدند. کشته شدگان خارجی، رئیس موسسۀ خیریه به نام مشارکت در امور علمی و پیشرفت PAD و پسر و دختر او بودند.

گروه کوچک امداد تعلیمی به نام مشارکت در امور علمی و پیشرفت، که مرکز آن در ایالات متحده می باشد، با نشر یک خبر کوتاهی در صفحه انترنتی خود گفته است که سه تن از کارمندان آن موسسه در حمله کشته شده و یکی دیگر آن زخمی شده است.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در صفحۀ تویتر اش نوشته که محل یاد شده، مرکز یک گروه مخفی مبلغان مسیحی بود.

پولیس می گوید که حمله کنندگان سه نفر بودند و یکی از آنها به یونیفورم پولیس مبلس بود.

افزایش خشونت ها

طی چند هفتۀ اخیر، حملات انتحاری در شهر کابل افزایش یافته است. جاوید کوهستانی، یک کارشناس مسایل نظامی، به این نظر است که مخالفین هر روز شیوۀ حملات شان را تغییر میدهند.

اما مقامات پولیس می گویند جلو تلفات سنگین در همچو حملات گرفته شده و نیرو های پولیس به موقع خود را به محل رویداد می رسانند.

در حالی که قرار است نیرو های بیشتر خارجی تا یک ماه دیگر افغانستان را ترک گویند، نیرو های امنیتی افغان برای مقابله با خشونت های روزافزون آمادگی می گیرند.

نیرو های افغان با وجود نیازمندی های شان به تجهیزات ثقیل و پیشرفته، توانسته اند در مواردی همچو حملات انتحاری در کابل، دشمن را به اسرع وقت و با تلفات اندک سرکوب کنند.

این در حالیست که قرار است فردا دوشنبه هیات افغانستان به رهبری محمد اشرف غنی رئیس جمهور برای شرکت در نشست براکسل روی تعهد ناتو به سمت نیرو های امنیتی افغان، به بلژیم سفر کند.

XS
SM
MD
LG