لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز یک صبح خونین دیگر در کابل


محل رویداد امروز صبح کابل
محل رویداد امروز صبح کابل
پولیس کابل می گوید که چهار مهاجم انتحاری حوالی ساعت پنج صبح یک شرکت لوژستیکی را که تدارکات نیرو های ناتو و افغان را فراهم می کند، مورد حمله قرار دادند.

محمد ایوب سالنگی فرمانده پولیس کابل به رادیو آشنا گفت که یک مهاجم انتحاری توسط موتر لاری مملو از مواد انفجاری حمله را آغاز کرده و سه مهاجم دیگر وارد ساختمان شرکت شدند.

به گفتۀ آقای سالنگی گلوله باری برای حدود یک ساعت میان مهاجمان و نیرو های امنیتی افغان ادامه داشت تا اینکه هر سه مهاجم انتحاری به ضرب گلولۀ پولیس افغاناز پا در آمدند.

آقای سالنگی اضافه کرد که چهار محافظ نیپالی شرکت یاد شده در انفجار نخست از پا در آمدند و نیز از کشته شدن دو غیرنظامی خبر داده شده است.

گفته می شود که شماری از ساکنان ساختمان های اطراف این رویداد نیز جراحاتی برداشته اند که تا کنون شمار دقیق آن روشن نیست.

به گفتۀ پولیس کابل، مواد انفجاری که در این حمله به کار گرفته شده به حدی قوی بوده است که در ساحۀ انفجار حفره یی را به عمق شش متر ایجاد کرده است.

طالبان مسوولیت حمله انتحاری امروز در کابل را بدوش گرفتند و ادعا کردند که در نتیجه این حمله خسارات هنگفت را به مرکز خارجی ها وارد کرده اند.

اما طالبان از کدام مرکز خاص نام نبرده اند.

در عین حال وزارت امور داخله افغانستان با نشر اعلامیهء گفته است در این حمله ۵ مرد انتحاری کشته شده است.
وزارت داخله همچنان گفته است در مجموع هفت تن در این رویداد کشته شده اند که ۴ نیپالی، یک محافظ افغان و ۲ قراردادی افغان این شرکت در آن شامل اند.
XS
SM
MD
LG