لینک های دسترسی

Breaking News

ختم کنفرانس "قلب آسیا" در کابل


حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان می گوید که شرکای بین المللی برای کمک به کشورش به خاطر جنگ با دهشت افگنی و افراطی گری وهمچنین در اعاده پیشرفت اقتصادی به منطقه، همکاری می کند.

همسایه های افغانستان و قدرت های منطقه روز پنجشنبه در کابل درکنفرانس"قلب آسیا" بحث کردند تا مشکلات و تهدید ها را بصورت مشترک حل کنند.

با به پایان رسیدن مأموریت جنگی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان در سال 2014، از کشور های منطقه خواسته شده است تا با کار مشترک برای حل مشکل افراطیت، قاچاق مواد مخدر، هماهنگی در امور اقتصادی و دهشت افگنی ثبات را در افغانستان تحکیم کنند.

رئیس جمهور افغانستان در بیانیۀ خود در این نشست گفت که رئیس شورای عالی صلح افغانستان به عربستان سعودی و پاکستان سفر خواهد کرد تا کمک آن دو کشور را در مذاکرات صلح جستجو کند.

حنا ربانی کهر، وزیر خارجۀ پاکستان گفت که اسلام آباد آمادۀ کمک در مذاکرات صلح می باشد، اما گروه های مختلف باید روی پایان جنگ در افغانستان با هم موافقه کنند.

ولیم برنز، معین وزارت خارجۀ ایالات متحده در نشست "قلب آسیا" گفت که حل مشکل افغانستان توسط کشور های منطقوی ثبات را تحکیم می بخشد و در نهایت تجارت و سرمایه گذاری را در افغانستان و منطقه تقویت می کند که شامل پروژۀ راه جدید ابرشیم است.

در کنفرانس کابل، 15 کشور منطقوی شامل چین، هند، ایران، پاکستان، ترکیه شرکت کرده اند. نمایندگان فرانسه، بریتانیا، آلمان، وایالات متحده وهمچنین ناتو و اتحادیه اروپایی نیز شرکت داشتند.

XS
SM
MD
LG