لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی: افغان ها مسئولیت امنیتی را تا ٢٠١۴به عهده میگیرند


کرزی: افغان ها مسئولیت امنیتی را تا ٢٠١۴به عهده میگیرند
کرزی: افغان ها مسئولیت امنیتی را تا ٢٠١۴به عهده میگیرند

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان بروز سه شنبه در کنفرانس بین المللی کابل گفت او متعهد میباشد که قوای مسلح افغانستان تا سال 2014 مسئولیت امنیتی را به عهده میگیرند.

آقای کرزی همچنان بر شرکای بین المللی اصرار ورزید تا حکومت افغانستان را اجازه دهند، در مصرف پول های مساعدتی صلاحیت بیشتری داشته باشد. آقای کرزی گفت جامعۀ جهانی پول کافی را برای سه سال آینده به افغانستان تعهد نموده، ولی او خواهان به مصرف رسانیدن آن از طریق حکومت گردید.

نمایندگان حد اقل 60 کشور و سازمان ها درین کنفرانس یکروزه در مرکز افغانستان اشتراک نموده بودند.

هلری کلنتن، وزیر خارجۀ ایالات متحده به اشتراک کنندگان گفت تلاش های حکومت افغانستان غرض بهبود حکومتداری و مبارزه با فساد اداری امریکا را ترغیب نموده، ولی کار زیادی هنوز باقی مانده است که باید انجام یابد.

او گفت ایالات متحده کمک به افغانستان را فراتر از ماه جولای 2011 ادامه خواهد داد، که تاریخ آغاز خروج عساکر امریکایی از آن کشور میباشد.

حکومت افغانستان طرحی را انکشاف داده که هدف آن ادغام دوبارۀ جنگجویان طالب به زندگی عادی میباشد. این طرح شامل حال کسانی است که سلاح خود را به زمین گذاشته، القاعده را محکوم نموده، و همچنان از قانون اساسی افغانستان متابعت نمایند.

خانم کلنتن گفت این برنامه چارچوب درستی را ایجاد نموده است، ولی پیشرفت آن منوط به این است که آیا شورشیان مایل هستند به این شرایط موافقت کنند یا نه.

بان کی مون، منشی عمومی ملل متحد که با آقای کرزی میزبانی این کنفرانس را به عهده دارد، خواهان اتحاد بین مردم افغانستان گردید.

او همچنان از حکومت افغانستان خواست تا حقوق بشر را تأمین نماید، و آنانی را مسئول قرار دهند که تخطی نموده اند.

عبدالله عبدالله، رقیب عمدۀ آقای کرزی در انتخابات بحث برانگیز سال گذشته، به صدای امریکا گفت که مردم افغانستان در مورد هر اقدامی میخواهند شفافیت وجود داشته باشد. او گفت آنها خواهان، کنفرانس ها و اعلامیه های مشترک نه، بلکه صلح دائمی استند.

XS
SM
MD
LG