لینک های دسترسی

Breaking News

ایجاد گارنیزیون شهر کابل در شورای امنیت فیصله خواهد شد


محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز از فداکاری و قربانی های پولیس قدردانی کرد و گفت که وی شخصاً از وضعیت مجروحین عیادت خواهد کرد و پیامش به مجروحین پولیس آن است که آنان مورد توجه وی قرار خواهند داشت.

طبق خبرنامه ریاست جمهوری افغانستان، آقای غنی این مطلب را در دیدارش با مسوولین آن وزارت بیان داشت.

رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر تقسیم وظایف میان نهادهای امنیتی، گفت که باید هماهنگی بیشتر میان نهادهای امنیتی کشور بوجود آید و سلسله مراتب مراعات گردد.

رئیس جمهور غنی گفت که برای بهتر شدن وضعیت امنیتی شهر کابل شورای امنیت ملی تا دو هفته آینده در مورد ایجاد گارنیزیون شهر کابل فیصله اساسی خواهد کرد.

این دیدار آقای غنی امروز درحالی صورت گرفت که حوالی ساعت چهار عصر در حمله انتحاری بر موتر کارکنان وزارت دفاع ملی شش تن کشته و ۱۰ تن از افراد ملکی زخمی شد.

حمله انتحاری روز شنبه بر موتر کارکنان وزارت دفاع ملی شش تن کشته و ۱۰ تن از افراد ملکی زخمی شد.
حمله انتحاری روز شنبه بر موتر کارکنان وزارت دفاع ملی شش تن کشته و ۱۰ تن از افراد ملکی زخمی شد.

از آغاز حکومت وحدت ملی شمار حملات انتحاری در کابل افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

درحالی که فقط کمتر از سه هفته دیگر به ختم نیروهای ناتو تحت رهبری ایالات متحده باقی مانده است، تشدید این حملات، توان نیروهای امنیتی افغان را در تامین امنیت سراسری در کشور به آزمون کشیده است.

آقای غنی گفت که تقرر افراد در ارگان های امنیتی به اساس سهمیه بندی نخواهد بود بلکه هر شخصی که به حیث قوماندان امنیه مقرر می گردد، باید او شخصاً با وی مصاحبه نماید.

رئیس جمهور غنی در دیدارش با مسوولین وازرت داخله خاطر نشان کرد که در کنفرانس ناتو در بروکسل و کنفرانس لندن برای افغانستان، تعهدات قوی جامعه بین المللی تجدید گردید و ابهامی در این مورد باید نزد قوای امنیتی ما موجود نباشد.

آقای غنی همچنین گفت که سال ۲۰۱۵ برای ما سال حیاتی است. او گفت که در این سال باید قوای امنیتی دارای ظرفیت قوی شوند و باید از فرصت های این سال، استفاده اعظمی صورت گیرد.

در این دیدار که محمد ایوب سالنگی، سرپرست وزارت داخله نیز حضور داشت، رئیس جمهور غنی در مورد توجه بیشتر به مجروحین نیروهای پولیس، شایسته سالاری و ارتقای ظرفیت پولیس، هماهنگی میان نهادهای امنیتی، آماده گی های بیشتر بخاطر تامین امنیت کشور و بررسی نصاب تعلیمی آکادمی پولیس، صحبت کرد.

  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG