لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه کابل – کندهار برای روز چهارم مسدود ماند


درطی پانزده سال اخیر این اولین بار است که شاهراه کابل – کندهار طی چهار روز بروی ترافیک مسدود شده است.
درطی پانزده سال اخیر این اولین بار است که شاهراه کابل – کندهار طی چهار روز بروی ترافیک مسدود شده است.

با آنکه شاهراه کابل – کندهار در مربوطات ولایت غزنی بازشده است اما مسئولین ولایت زابل می گویند این شاهراه درساحه شاهجوی این ولایت هنوز هم بروی ترافیک مسدود است.

مسعود بختاور معاون والی زابل دراین باره به رادیوآشنا صدای امریکا گفت:" شاهراه کابل – کندهار به دلیل ماین گذاری های کنارسرک وتخریب یک پل ودو پلچک توسط مخالفین بروی ترافیک مسدود است".

به گفته ی معاون والی زابل، نزدیک به ۵۰۰ مسافر گیرمانده دراین شاهراه درهوتل های ساحات قلات زابل جابجا شده اند که جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه ولایت کندهار غذا برای این مسافرین تهیه کرده است.

ازسوی هم طالبان طی اعلامیهای ادعا دارند که درساحات قلات و شاهجوی ولایت زابل چندین پوسته امنیتی درمحاصره آنان قرار داشته واکنون جنگ درآن ساحه جریان دارد.

صبح امروز طالبان دراعلامیه ای که به رسانه ها فرستاده بود ادعا کرده بودند که شاهراه کابل – کندهار بعد ازسه روز بروی ترافیک بازگشایی شده است.

مسئولین امنیتی ولایت غزنی می گویند این شاهراه در مربوطات ولایت غزنی کاملأ از حضور مخالفین دولت پاکسازی شده است اما به دلیل درگیری بین نیروهای امنیتی افغان وطالبان درساحات ولسوالی جلریز میدان وردک و ولسوالی شاهجوی زابل، شاهراه – کابل کندهار هنوز هم بروی ترافیک مسدود است.

سمونوال اسد الله شجاعی آمر امنیت قوماندنی امنیه ولایت غزنی دراین باره به صدای امریکا گفت:" شاهراه کابل – کندهار درمربوطات غزنی از شام روز گذشته تا هنوز کاملأ از حضور مخالفین پاکسازی شده است اما به دلیل درگیری و موجودیت ماین در قسمت های از سرک درساحه زابل هنوز این شاهراه درآن ساحات مسدود می باشد".

درطی پانزده سال اخیر این اولین بار است که شاهراه کابل – کندهار طی چهار روز به دلیل درگیری وماین گذاری های کنارسرک ازسوی مخالفین دولت، بروی ترافیک مسدود شده است.

این درحالیست که شماری از مسافرین بامیان – کابل می گویند که به دلیل درگیری بین طالبان ونیروهای امنیتی افغان درساحه ولسوالی جلرزی میدان وردک، شاهراه کابل – بامیان نیز از صبح امروز بروی ترافیک مسدود شده است.

عطا الله خوگیانی سخنگوی والی میدان وردک دراین باره به صدای امریکا گفت:" شاهراه کابل – کندهار درساحه جلریز باز است اما به دلیل مشکلات امنیتی ودرگیری بین مخالفین دولت ونیروهای امنیتی افغان شاهراه – کابل بامیان درجلریز مسدود است که نیروهای امنیتی درتلاش بازگشایی این مسیر اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG