لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات در زابل علیه دستگیری افراد مظنون از سوی نیروهای افغان


در نتیجۀ این تظاهرات، شاهراه کندهار - کابل، برای شش ساعت مسدود بود که ده ها موتر و صدها مسافر گیر مانده بودند.
در نتیجۀ این تظاهرات، شاهراه کندهار - کابل، برای شش ساعت مسدود بود که ده ها موتر و صدها مسافر گیر مانده بودند.

صدها باشندۀ ولسوالی شهرصفای ولایت زابل، امروز شنبه در اعتراض به دستگیری چند تن از باشندگان این ولسوالی از سوی نیروهای ویژه افغان، برای مدت طویلی شاهراه بزرگ کندهار – کابل را مسدود کردند.

سمونوال غلام جیلانی فراهی آمر امنیت ولایت زابل به صدای امریکا گفت که اعتراض کنندگان از صبح امروز شنبه شاهراه کندهار – کابل را برای مدت شش ساعت بروی ترافیک بسته بودند.

راهپیمایان تأکید می‎کنند که نیروهای امنیتی افغان، چند تن از باشندگان بی‎‌گناه ولسوالی شهرصفا را براساس معلومات نادرست دستگیر کرده اند.

حاجی محمدهاشم گرانی عضو شورای ولایت زابل و یکی از سازماندهندگان این راهپیمایی به صدای امریکا گفت از حکومت افغانستان، خواستار حل شدن هرچه عاجل این مشکل اند.

آقای گرانی افزود از چهارهفتۀ به این‎سو، نیروهای ویژه افغان به ولسوالی شهرصفا می‎آیند و با معلومات نادرست، افراد بی‎گناه را بازداشت می‎کنند.

او هم‎چنان تأکید کرد که این عملیات‎ها در هماهنگی با ادارات امنیتی ولایت زابل راه اندازی نمی‎شود.

این عضو شورای ولایتی زابل ادعا می‎کند که در این عملیات‎ها، طرفداران دولت و بزرگان قومی نیز دستگیر می‎شوند.

به گفتۀ آقای گرانی، در نزدیک به یک ماه گذشته، ۳۵ تن براساس معلومات نادرست دستگیر شدند، که از این میان بیست تن آنان به نهادهای عدلی و قضایی معرفی گردیده اند.

اعتراض کنندگان از حکومت افغانستان می‎خواهند تا جلو عملیات‎های شبانه را که با معلومات نادرست انجام می‎شود، بگیرد.

بسم‎الله افغان‎مل والی زابل با تأیید این مسأله به صدای امریکا گفت این مشکل را با مقامات امنیتی ولایت کندهار شریک ساخته اند؛ اما تا اکنون حل نشده است.

آقای افغان‎مل افزود که از دوماه به این‎سو شکایت‎های مبنی بر آزار و اذیت افراد بی‎گناه در عملیات‎های شبانه، به آنان می‎رسد.

XS
SM
MD
LG