لینک های دسترسی

Breaking News

مظاهره کنندگان: 'باید صدای مردم شنیده شود.'


مظاهره کنندگان خواهان پیگری قتل برهان الدین ربانی شدند
مظاهره کنندگان خواهان پیگری قتل برهان الدین ربانی شدند

مظاهره کنندگان به صورت مشخص از ملل متحد خواستند تا در رابطه به قتل های زنجیره یی چهره های برجسته افغان تحقیق کند.

امرالله صالح رئیس اسبق امنیت ملی افغانستان یکی از برگزار کننده های این گردهمایی گفت:

"ما به نمایندگی از مردم افغانستان خواهان این هستیم که ترور رهبر جهاد و مقاومت همانطوری تحت تحقیق قرار گیرد که در رابطه به قتل رهبر لبنان تحقیقات صورت گرفت. خواهش و تقاضای ما این است که ملل متحد تحقیق کند. کسانی که حقایق را سرپوشی می کنند، وارث خون ما نیستند."

مظاهره کنندگان: 'باید صدای مردم شنیده شود.'
مظاهره کنندگان: 'باید صدای مردم شنیده شود.'

مظاهره کنندگان که بیشتر شان هواداران برهان الدین ربانی، رئیس جمهور اسبق افغانستان و رئیس شورای عالی صلح بودند قطع نامۀ را نیز در ختم تظاهرات صادر کردند که در بخشی از آن آمده است:

"مردم افغانستان خواهان صلح با عزت اند، به نظر ما صلح با عزت با سیاست تضرع در برابر قاتلان و دهشت افگنانی که تحت نام طالب در برابر مردم ما می جنگند، امکان پذیر نیست."

در این قطع نامۀ سه ماده یی همچنان گفته شده است که تحقیقات انجام یافته از سوی حکومت در رابطه به قتل برهان الدین ربانی، برای مردم قابل قبول نیست.

در قطع نامه همچنان گفته شده که مذاکره با طالبان تا زمانی که عاملان قتل های زنجیره یی در افغانستان شناسایی نشده است مردود بوده و باعث عمیق تر شدن بحران در کشور خواهد شد.

دفتر یوناما در کابل تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده است.

اما وزارت داخله افغانستان می گوید به دخالت نهاد های بین المللی در این قضیه نیازی نیست و حکومت خود متعهد است که این قضیه را پی گیری کند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله در این مورد به رادیو آشنا گفت: "از پی گیری قضیه که تا کنون صورت گرفته ما خوش استیم و می توانیم برای مردم خود اطمینان بدهیم که این قضیه پی گیری خواهد شد و کسانی که در این قضیه دخیل اند حتماً مورد پیگرد قرار خواهند گرفت، نیاز به مداخله نهاد های بین المللی نیست، حکومت افغانستان متعهد است که قضیه را پی گیری کند، دخیل بودن نهاد های خارجی را ضروری نمی دانیم."

برهان الدین ربانی، رئیس جمهور اسبق افغانستان و رئیس شورای عالی صلح به روز سه شنبه هفته گذشته در اثر یک حمله انتحاری مرموز در منزل اش به قتل رسید.

XS
SM
MD
LG