لینک های دسترسی

Breaking News

تداوم مظاهرات خشونت بار در افغانستان


تداوم مظاهرات خشونت بار در افغانستان
تداوم مظاهرات خشونت بار در افغانستان

مظاهرات مرگبار ضد امریکا در افغانستان، برای چهارمین روز ادامه پیدا کرد. این تظاهرات در اعتراض به اهانت مقدسات اسلامی در پایگاه بگرام دامن زده شد.

مقامات افغان میگویند، در مظاهرات روز جمعه، حد اقل دو نفر کشته شدند و به این گونه شمار تلف شدگان در سلسلۀ این مظاهرات در چند روز اخیر، به پانزده نفر افزایش یافت. دو عساکر امریکایی به روز پنجشنبه کشته شدند.

هزاران تن در شهر کابل، و ولایات ننگرهار و غزنی به دنبال ادای نماز جمعه، به مظاهره پرداختند و بسیاری از آنها، شعار "مرگ بر امریکا" را سر میدادند.

حکومت افغانستان و مقامات ناتو از مردم خواسته تا صبر و حوصله به کار برده و از ادامۀ مظاهرات بپرهیزند اما چنان معلوم میشود که این درخواست، چندان کارگر نیافتاده است.

جنرال جان الن فرمانده عمومی نیرو های ناتو در افغانستان امروز جمعه اعلام داشت که هیئت مشترک تحقیق کنندگان افغان و نیرو های ائتلاف، کار شان در رابطه با بررسی "برخورد نامناسب مواد مذهبی" در پایگاه بگرام را، با شاهد بودن استجواب از گواهان واقعۀ روز یکشنبه، ادامه دادند.

جنرال الن با نشر یک اعلامیه افزوده که " یگانه راه برای اصلاح این اشتباه بزرگ و اطمینان حاصل کردن از عدم وقوع دوبارۀ آن، کار مشترک با مقامات افغان است."

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده با فرستادن نامه یی به رئیس جمهور کرزی، در رابطه با برخورد نادرست با نسخه های قرآن در بگرام، معذرت خواهی کرد.

XS
SM
MD
LG