لینک های دسترسی

Breaking News

کابل: گزمۀ هلیکوپتر پاکستان در افغانستان تخطی است


در سال های اخیر روابط میان کابل و اسلام آباد رو به وخامت گرایده است
در سال های اخیر روابط میان کابل و اسلام آباد رو به وخامت گرایده است

وزارت خارجه افغانستان می گوید که قوای پاکستانی بر مناطق مختلف ولایت کنر راکت فیر کرده است که در نتیجۀ آن چهار کودک کشته شده و چندین منزل رهایشی تخریب شده است.

وزارت خارجۀ افغانستان طی اعلامیه ای گفته است که یک بال هیلکوپتر پاکستان از خط دیورند عبور کرده و در شرق افغانستان در برخی از مناطق ولسوالی کنر خاص، گزمه کرده است.

پس از این اقدام، وزارت خارجه افغانستان سید ابرار حسین، سفیر پاکستان در کابل، را احضار کرد و"اعتراض شدید" کابل را به اسلام آباد را بیان کرد.

در اعلامیه همچنین آمده است که موسی عارفی، رئیس شعبه اول وزارت خارجه افغانستان، اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان، بستن دروازه های وردودی تورخم و چمن را خلاف تعهدات سه جانبه میان کابل، اسلام آباد، کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان تجارت جهانی خوانده است.

در اعلامیه ذکر شده است که سفیر پاکستان در کابل تعهد کرد تا اعتراض کابل را به اسلام آباد برساند.

این اعتراضات پس از آن صورت گرفت که حدود دو هفته قبل، در نتیجۀ حمله انتحاری بر زیارت شهباز قلندر واقع در ایالت سند پاکستان، ده ها نفر کشته و زخمی شدند.

پس از این حمله، پاکستان ادعا کرد که سازماندهندگان این حمله در افغانستان بوده اند، ادعای که موجب تیرگی بیشتر میان کابل و اسلام آباد شد.

حکومت افغانستان می گوید مسؤلیت حمله بر زیارت شهباز قلندر را داعش بدوش گرفته است، تندروان که در افغانستان هم صد ها غیر نظامی را کشته اند.

کابل همچنین از اسلام آباد خواسته است تا بدون هر گونه تبعیض بر ضد تمام گروه های دهشت افگنی مبارزه کند.

XS
SM
MD
LG