لینک های دسترسی

Breaking News

در زندان اناثيه کابل تيم هاى ورزشى ايجاد ميگردد


در زندان اناثيه کابل تيم هاى ورزشى ايجاد ميگردد
در زندان اناثيه کابل تيم هاى ورزشى ايجاد ميگردد

براى اولين بار در زندان اناثيه کابل ، تيم هاى ورزشى ايجاد ميگردد، به همين منظور بتاريخ ٣دلو، بعض از وسايل سپورتى به آنها توزيع گرديد.

اين محبس که در بادام باغ شهرکابل موقعيت دارد، در حال حاضر ميزبان ١٤٧ زندانى مى باشد که از جمله پنج آن اتباع پاکستانى و افريقايى اند.

جنرال محمد ظاهر اغبر رئيس کميته ملى المپيک ، حين توزيع وسايل ورزشى به زندانيان وعده داد که فردا ، مربيان ورزشى را نيز به آنها استخدام خواهند کرد.

اغبر ، ميگويد : "هدف از توزيع وسايل سپورتى اين نيست که همه را قهرمان سپورت تربيه نمائيم ،هدف اصلى اين است که هر زندانى، بعد از رهايى به حيث يک شخص سالم و فعال به جامعه برگردد"

اغبرميگويد که در اين زندان ٥٠ تن به ورزش علاقه دارند و اين علاقه افزايش خواهد يافت.

به زندانيان ياد شده پنجاه سوب ورزشى ، وسايل باسکتبال ، بد منتن و وسايل واليبال توزيع گرديد.

شمارى از زندانيان از کمک ياد شده اظهار خرسندى نمودند .

رويا که ٢٢سال دارد ، باشنده هرات مى باشد .

اين مادر دو طفل که به جرم فرار از منزل بازداشت شده ،از ٩ ماه بدينسو در زندان بسر ميبرد.

وى ميگويد که از طفوليت علاقمند ورزش بود.

رويا با ( اسم مستعار ) گفت که حالا خوش است که به سپورت دسترسى پيدا ميکند.

ليلا با ( نام مستعار) زندانى جوان ديگر مي گويد: "همان طورى که انسان به آب ، غذا و هوا ضرورت دارد، بدن انسان به ورزش هم ضرورت دارد وما ازکميته المپيک تشکرى مى نمايم که در اين زندان، آمدن و يادى از ما کردند"

قرار معلومات سمونيار زرافشان مسوول بلاک اناثيه زندان زنانه بادام باغ در اين زندان اطفال شير خوار و پايين از سن ٦ سال با مادران شان يکجا هستند.

به گفتۀ موصوف،اطفال که بالاتر از ٦ سال دارد ، به موسسه امريکايى بنام ( زنان براى زنان ) جهت تعليم و تربيه سپرده ميشوند .

موصوف افزود که اين زندانيان به جرايم مختلف چون فرار از منزل ،قتل ،قاچاق مواد مخدر ،اختطاف و ديگر جرايم اخلاقى محکوم به زندان شده اند .

گرچه محبوسين اين زندان، از برخورد مسوولين ، وضعيت زندان راضى هستند؛ اما يگانه انتقاد شان اين بود که به دوسيه هاى شان درست رسيدگى نمى شوند.

XS
SM
MD
LG