لینک های دسترسی

Breaking News

۱۸ کشته و ۱۱ زخمی در حملۀ طالبان بر میدان هوایی کندهار


گفته می شود که ۱۴ مهاجم انتحاری با نیروهای امنیتی میدان درگیر ابودند.
گفته می شود که ۱۴ مهاجم انتحاری با نیروهای امنیتی میدان درگیر ابودند.

مقامهای امنیتی ولایت کندهار می گویند که ۱۴ مهاجم مسلح که شام سه شنبه بر میدان هوایی آن ولایت یورش بردند، ۱۸ نفر به شمول زنان و اطفال را کشته و به شمول ۲ زن، ۱۱ تن دیگر را زخمی کرده اند.

تورنجنرال داوود شاه وفادار قوماندان قول اردوی ۲۰۵ کندهار گفت که شماری از مهاجمان بر خانۀ یک نظامی افغان یورش برده و پنج عضو خانواۀ وی را گروگان گرفته بودند.

آقای وفادار به صدای امریکا گفت که درگیری ساعت شش شام زمانی آغاز شد که وی می خواست از دفتر کار به سوی منزلش حرکت کند که مهاجمان بر وی حمله کردند. او افزود که در آغاز درگیری یک محافظ وی کشته و یک محافظ دیگرش زخمی شد.

آقای وفادار گفت بیشترین تلفات در بازار همجوار محل زندگی نظامیان وارد شده است زیرا مهاجمین بر تمام دکان دار ها گلوله باری کرده بودند.

قوماندان قول اردوی ۲۰۵ اتل گفت که نیروهای ویژۀ افغان با احتیاط به پیش می روند تا اعضای خانوادۀ را که گروگان گرفته شده است، جور و سلامت از چنگ مهاجمان رها سازند.

هویت مهاجمان تا کنون شناسایی نشده است، اما به گفتۀ مقامهای امنیتی ولایت کندهار شماری از مهاجمان به زبان اردو با هم صحبت می کنند.

میدان هوایی کندهار در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق شهر در مسیر شاهراه کندهار سپین بولدک موقعیت داشته و قوماندانی قول اردوی ۲۰۵، قوماندانی زون ۴۰۴ میوند و شماری از مراکز نظامی به شمول قوماندانی ساحه یی ماموریت حمایت قاطعو اقامتگاه شماری از نظامیان افغان در محوطۀ میدان هوایی موقعیت دارد.

طالبان مسوولیت این حمله را به دوش گرفت و با ارسال پیام تلیفونی به رسانه ها گفته اند که جنگجویان آن گروه بر اهداف نظامی در میدان هوایی کندهار یورش برده اند.

توجه نمائید به گزارش عزیز الله پوپل، خبرنگار رادیو آشنا در قندهار که حوالی صبح چارشنبه از محل ارسال داشته است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:01:45 0:00

XS
SM
MD
LG