لینک های دسترسی

Breaking News

باشنده گان کجکی: طالبان رفتند، بازسازی کجاست؟


باشنده گان کجکی: طالبان رفتند، بازسازی کجاست؟
باشنده گان کجکی: طالبان رفتند، بازسازی کجاست؟

حدود یک ماه بعد از آنکه نیروهای حکومتی افغان شورشیان طالب را از ولسوالی کجکی ولایت هلمند بیرون راندند و حاکمیت دولتی را در آنجا استقرار بخشیدند، شماری از باشنده گان ولسوالی کجکی میگویند از پروژه های بازسازی و انکشافی حکومت خبری نیست.

کجکی حدود شش سال در کنترول طالبان بود و از هرگونه برنامه های انکشافی دولت محروم مانده است. مردم محل میگویند در جریان شش سال گذشته بیشتر زیربنا های اجتماعی و زراعتی کجکی ویران شده است.

پس از استقرار مجدد حاکمیت دولتی در این ولسوالی، مقامات به مردم وعده سپردند که در بازسازی و انکشاف روستا های آنها توجه جدی صورت خواهد گرفت.

اما شماری از اهالی کجکی به صدای امریکا گفتند که هیچ تغییری مثبتی را در یک ماه گذشته ندیده اند.

محمد گلاب منگل، والی هلمند، ضمن تایید مشکلات باشنده گان ولسوالی کجکی میگوید مانع اساسی سرا راه برنامه های انکشافی نبود امنیت است.

آقای منگل افزود "این را می پذیرم که در انجا در بخش بازسازی و در بخش های دیگر کارهای چندانی صورت نه گرفته است، چون این ولسوالی تازه آزاد گردیده است و در آنجا کارهای مهم انکشافی و بازسازی را در پلان داریم که انجام دهم."

بزرگترین زیربنای تولید برق افغانستان در ولسوالی کجکی موقیعت دارد که حدود چهل سال قبل به کمک ایالات متحده ساخته شده بود. آقای منگل گفت تلاشها برای بهبود امنیت کجکی و سایر ولسوالی های هلمند جریان دارد که بتعقیب آن پروژه های بازسازی و انکشافی تطبیق خواهند شد.

XS
SM
MD
LG