لینک های دسترسی

Breaking News

۵ کودک در قندهار هلاک شدند


۵ کودک در قندهار هلاک شدند
۵ کودک در قندهار هلاک شدند

مقامات افغانستان میگویند در اثر انفجار یک بم در مقابل یک دفتر حکومتی در قندهار پنج کودک هلاک گردیدند.

مقامات میگویند هدف بم گذار انتحاری احتمالاً موتری بود که عبدالله نازک، ولسوال ولسوالی دند را حمل میکرد، اما در عوض غیر نظامیان را هدف قرار داد. نازک در این حمله صدمه ندیده است. هنوز کسی و یا منبعی در مورد این بم گزاری انتحاری ادعای مسئولیت نکرده است.

در گزارش دیگر، به روز دوشنبه شورشیان بر یک مقام حکومتی دیگر در ولایت ننگرهار حمله نمودند.

مقامات افغان گفتند که موتر حامل وحید الله سباوون، مشاور حامد کرزی مورد حمله قرار گرفت که در نتیجه آقای سباوون و پنج تن دیگر زخمی گردیدند.

در حالیکه قوای بین المللی و افغان برای پاکسازی جنوب از وجود تندروان طالب کار میکنند، قوماندانان امریکایی و ناتو در مورد افزایش خشونت هشدار میدهند.

و طبق گزارش خبرنگار صدای امریکا همایون شعیب، در جنوب افغانستان تعدادی زیادی از اطفال قربانی جنگ و خشونت ها میگردند. چنانچه عبدالجبار طفل شش ساله، باشنده ولسوالی سنگین ولایت هلمند، اخیرا در جنگ و درگیری های شدید، مادر و شش تن از اعضای دیگر خانواده خود را از دست داد.

عبدالجبار که در شفاخانه میرویس بستر میباشد، شدیدا صدمه روانی دیده و نمیتواند حرف بزند. او حواس خود را از دست داده و درک این را ندارد که در کجا بسر میبرد.

داکتران شفاخانه میرویس در ولایت کندهار میگویند، عبدالجبار شدیدا ضربه روانی دیده و او فعلا نمیتواند با اعضای فامیل خود یکجا گردد.

در این اواخر در ولایات جنوب غرب افغانستان تلفات ملکی افزایش یافته که اطفال ارقام قابل توجه را تشکل میدهند.

در ماه گذشته در ولایت قندهار و ولایات همجوار، قربانی تقریبا هشتاد واقعه، به شمول ۲۲ واقعه انفجار، ده واقعه در گیری و ۴۴ واقعه ترافیکی، به صورت عموم کودکان بوده اند.

همچنان در ولایات آشوب زده جنوب، اطفال به دلیل نا امنی از واکسین پولیو و یا فلج اطفال و سایر خدمات صحی محروم اند. آنها از نعمت درس و و مکتب نیز محروم میباشند.

XS
SM
MD
LG