لینک های دسترسی

Breaking News

والی کندهار و سفیر امارات در یک انفجار زخمی شدند


انفجار درست در هنگام ملاقات والی کندهار با سفیر امارات متحدۀ عربی برای افغانستان، به وقوع پیوست
انفجار درست در هنگام ملاقات والی کندهار با سفیر امارات متحدۀ عربی برای افغانستان، به وقوع پیوست

مقام‌ها در ولایت کندهار می‌گویند که حوالی ساعت ۷:۰۰ شام سه شنبه دو انفجار در مهمانخانۀ والی سبب کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن کم از کم ۱۲ نفر دیگر شد.

همایون عزیزی والی کندهار و سفیر امارات متحدۀ عربی که هنگام وقوع انفجار سرگرم دیدار بودند، هر دو در این رویداد زخمی شده اند.

همچنان به شمول هاشم خان کرزی، پسر کاکای حامدکرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان،شماری از ماموران دولتی در این رویداد زخمی شده اند.

تا کنون در مورد هویت کشته شده‌گان این رویداد جزئیاتی در دسترس نیست.

جنرال عبدالرازق، قوماندان امنیه کندهار در مورد حادثه امروزی در مقام ولایت کندهار به صدای امریکا گفت"در میان زخمیان والی کندهار و سفیر امارات متحده عربی شامل اند."

قوماندان امنیۀ کندهار افزود که وضعیت صحی زخمی ها در مجموع خوب است. به گفتۀ وی میان کشته شدگان مامورین سفارت امارات متحده عربی و باشندگان شهر کندهار شامل اند.

جنرال عبدالرزاق در مورد این که در میان کشته شدگان معاون والی کندهار نیز شامل است، گفت: با آنکه نام های دقیق زخمیان هنوز معلوم نشده است اما از وضع چنین بر می آید که چنین باشد.

ابتدا گزارش شده بود که انفجار دو بالون گاز سبب این رویداد شده بود، اما قوماندان امنیۀ کندهار گفت که مواد انفجاری در فرنیچر مهمانخانۀ والی جابجا شده بود.

تا حال کسی مسئولیت این حمله را متقبل نشده است.

XS
SM
MD
LG