لینک های دسترسی

Breaking News

هلاکت ١١تن طی ناامنی ها در غزنی و قندهار


هلاکت ١١تن طی ناامنی ها در غزنی و قندهار
هلاکت ١١تن طی ناامنی ها در غزنی و قندهار

مخالفین مسلح دولت شب گذشته در ولسوالی مقر ولایت غزنی بر منزل یکتن از منسوبین پولیس حمله نمودهبودند که در نتیجه مقاومت شدید سه تن از مخالفین دولت کشته و سه تن دیگر نظر به علایم مجروح گردیده اند.

مسوولین پولیس در ولایت غزنی تایید نموده اند که افراد مسلح مخالف بر منزل یکتن از منسوبین پولیس حمله نموده بودند و با مقاومت شدید پولیس مواجه گردیده اند.

ازطرف دیگر مخالفین دولت درولسوالی زنه خان ولایت غزنی بر کارمندان یک شرکت سرک سازی حمله نموده اند که در نتیجه حمله دو تن محافیظین دولت کشته و سه تن دیگر مجروح گردیده اند .

به قول از اعلامیه مطبوعاتی وزارت امور داخله افغانستان در درگیری جوابیه پنج تن از طالبان کشته شده اند .

به اساس یک گزارش دیگر نیروهای پولیس در جنوب شهر کندهار شش تن از طالبان مسلح را به اتهام بم گذاری و حملات راکتی بر میدان هوای ولایت کندهار جای که بزرگترین پایگاه نیروهای ایساف و ایتلاف در جنوب افغانستان موقعیت دارد گرفتار نموده اند.

جنرال سردار محمد ځاځی قوماندان امنیه ولایت کندهار ضمن تایید خبر مذکور به را دیو آشنا گفت : نیروهای افغان و نیروهای بین المللی در یک فعالیت مشترک شش تن را گرفتار نموده اند ، قوماندان امنیه به ادامه می گوید :

درنتیجه اطلاعات کشفی پولیس جنایی ما شش تن از مخالفین را با چهل کیلو گرام مواد انفجاری چند فیر میزایل و یک دستگاه انداخت میزایل توسط نیروهای پولیس بدست امده است .

به قول قوماندان افراد گرفتار شده در حمله بر میدان هوای ولایت کندهار دست داشتند و از افراد گرفتار شده تحقیقات ادامه دارد .

قو ماندان امنیه ولایت کندهار به ادامه میگوید نیروهای پولیس یک تن از انتحار کننده گان را قبل از انتحار در ناحیه نهم شهر کندهار با یک عراده موتر سایکل گرفتار نموده اند و شخص گرفتار شده به جرم خویش اعتراف نموده است .

طبق یک گزارش دیگر در واقعات جداگانه در ولسوالی های ژیری ولایت کندهار و ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند مخالفین دولت بر نیروهای اردو ملی حمله نموده اند که در نتیجه یک تن از سربازان اردوملی کشته و یک تن دیگر مجروح گردیده است .

به قول از نیروهای اردوملی در ولایت کندهار مخالفین دولت روز گذشته در ولسوالی ژیړی ولایت کندهار گزمه نیروهای اردو ملی را مورد حمله قرار داه اند که در نتیجه حمله طالبان یک تن از تن از سربازان اردو ملی کشته و یک تن از عساکر اردوملی به اثر انفجار بم کنار جاده در ولسوالی موسی قلعه مجروح گردیده است .

قاری محمد یوسیف احمدی سخنگوی طالبان از جای نامعلوم ادعا نموده که در ولایات کندهار هلمند زابل و غزنی چندین تن از عساکر افغان و عساکر خارجی را در درگیری های و انفجارات کشته اند .

XS
SM
MD
LG