لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه کندهار – هلمند بعد از هشت ساعت بازگشایی شد


حدود سه ماه پیش نیز این شاهراه به مدت یک‌‌و‌نیم ماه از سوی طالبان مسلح مسدود شده بود.
حدود سه ماه پیش نیز این شاهراه به مدت یک‌‌و‌نیم ماه از سوی طالبان مسلح مسدود شده بود.

این شاهراه، صبح امروز برای هشت ساعت پس از آن به‌روی ترافیک بسته شد که طالبان مسلح دو پل را که در منطقۀ وزیرماندۀ ولسوالی نهرسراج موقعیت داشت، با استفاده از ماین، تخریب کردند.

عمرځواک، سخنگوی والی هلمند ،به صدای امریکا گفت که این دو پل به گونۀ موقتی و عاجل به روی رفت و آمد مسافرین باز شده است. اما در نتیجۀ عملیات نیروهای امنیتی افغان، تهدیدات امنیتی نیز در این مسیر رفع خواهد شد.

آقای ځواک افزود که جریان ترافیک و رفت و آمد مسافران میان کندهار- هلمند دوباره به حالت عادی برگشته است.

معلومات گذشته

به گفتۀ مقام‌های امنیتی ولایت هلمند شب گذشته طالبان مسلح در منطقۀ وزیرماند دو پل بزرگ را که منطقۀ دو راهی ولسوالی میوند، ولایت کندهار و شهرلشکرگاه را وصل می‌سازد با ماین منفجر ساخته اند.

به گفتۀ مقامات امنیتی در نتیجۀ این عملکرد طالبان مسلح، رفت و آمد وسایط در این شاهراه بند شده است.

این دو پل در مناطق وزیرمانده و پمپ تورجان، موقعیت داشت که از سوی طالبان مسلح منفجر ساخته شده است.

جنرال آقا نور کین‌توز، قوماندان امنیۀ ولایت هلمند، به صدای امریکا گفت که از صبح به این‌ طرف تمامی وسایط که از شهر لشکرگاه به سوی کندهار مسیر داشتند، در نیمۀ راه به علت خراب بودن پل‌ها، به سوی شهر شکرگاه بر‌گشت کردند.

جنرال کین‌توز افزود ریاست فواید عامۀ ولایت هلمند، بازسازی پل منطقۀ پمپ تورجان را به اتمام رسانیده، اما کار روی بازسازی پل منطقۀ وزیرمانده هنوز جریان دارد.

محمد وارث، یکی از مسافرانی که از سوی لشکرگاه به کندهار می‌رفت ،در صحبت با صدای امریکا گفت طالبان مسلح در منطقۀ وزیرمانده از فاصلۀ دور بالای موترهای مسافر‌بری شلیک می‌کنند. به همین دلیل از صبح امروز، راه‌ها دوطرفه به روی مسافرین مسدود است.

مقامات محلی ولایت هلمند واقعات تازۀ امنیتی را در این مسیر می‌پذیرند، اما می‌گویند که این راه به روی ترافیک مسدود نشده است.

عمرځواک، سخنگوی والی هلمند، به صدای امریکا گفت که ادارات امنیتی تلاش می‌کنند بخاطر رسیدگی به مشکلات مسافرین، عملیات پاکسازی را برضد طالبان مسلح در این منطقه راه‌اندازی نمایند.

حدود سه ماه پیش نیز در ولسوالی میوند شاهراه لشکرگاه – کندهار برای یک‌ونیم ماه از سوی طالبان مسلح به روی ترافیک مسدود شده بود که پس از عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان، دوباره باز شد.

این یگانه راه اکمالاتی شهر لشکرگاه است که روزانه هزاران مسافر از این مسیر رفت و آمد می‌کنند.

از سوی دیگر با آنکه طالبان مسلح در این اواخر با نشر اعلامیۀ از حفاظت تأسیسات عام‌المنفعه خبر دادند، اما تا اکنون این گروه در مورد تخریب پل‌های شاهراه کندهار – هلمند چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG