لینک های دسترسی

Breaking News

شاروال قندهار دریک حمله انتحاری کشته شد


یک تکه از لنگی بم گذار مظنون انتحاری در داخل دفتر شاروال قندهار
یک تکه از لنگی بم گذار مظنون انتحاری در داخل دفتر شاروال قندهار

والی قندهار گفت که غلام حیدر حمیدی، شاروال قندهار، امروز(چهارشنبه) صبح درمحل کارش در یک حمله انتحاری کشته شد.

توریالی ویسا، والی قندهار، با توصف از خدمات آقای حمیدی، گفت شاروال قندهار در مدت چهار سال خدمتش همواره تلاش نمود که شهر را بازسازی نماید و زمین های غصب شده را دوباره به مستحقین آن باز بسپرد.

توریالی ویسا افزود که شاروال در این اواخر پروسه تخریب منازل را آغاز نموده بود که در زمین های دولتی اعمار گردیده بود.

والی قندهار گفت آرمان های وی تا سرحد نهایی بر آورده خواهد شد. ساحه کوتل مورچه تصفیه می گردد و در شهر، دیگر ملکیت های غصب شده اگر از طرف قدرتمندان و یا دولتمردان غصب گردیده باشد مطابق قانون تصفیه می شود و به شکل قانونی به مردم توزیع میگردد.

والی قندهار در زمینه کشته شدن شاروال گفت که در این باره تحقیق جریان دارد و به عاملین آن جزای سخت داده خواهد شد، ولی این که با گذشت مدت زیاد و بعد از گذشت چندین حادثه تا اکنون به چه دلیل تحقیقات آنها نتیجه نداده و عاملین و طراحان این گونه حوادث به پنجه قانون سپرده نشده است.

والی قندهار گفت پرسونل کافی قضایی و عادلی را در اختیار نداریم، اگر داشته باشیم هم افراد غیر مسلکی هستند و هم برای تشخیص همچون مسائل به وقت ضرورت است و ما مطمئن هستم که بالاخره قانون حاکم می شود و به مجرمین جزا داده خواهد شد.

قوماندانی امنیه قندهار گفته است که حمله کننده، مواد منفجره را در لنگی خود جابجا نموده بود. و با ملاقات کننده ها یک جا به شاروالی رفته و با منفجرنمودن ان شاروال را به قتل رساند.

طى یک ماه گذشته این دومین حمله انتحارى است، که به وسیله لنگى انجام می گردد.

چندى قبل در مراسم فاتحه احمد ولى کرزى، برادر رئیس جمهور کرزى و رئیس شوراى ولایتى کندهار نیز با استفاده از لنگى حمله انتحارى صورت گرفت.

XS
SM
MD
LG