لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار حامد کرزی و جنرال پترییس از جنوب افغانستان


دیدار حامد کرزی و جنرال پترییس از جنوب افغانستان
دیدار حامد کرزی و جنرال پترییس از جنوب افغانستان

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان درحالی که با رهبران نظامی وملکی همراهی می شد از قندهار، سنگرمستحکم طالبان دیدن کرد. درآنجا او رهبران قومی را ترغیب کرد تا برای حراست از قرات کمک کنند. او از شورشیان خواست سلاح شان را به زمین بگذارند.

آقای کرزی روز شنبه با جنرال دیوید پیترئیس، قوماندان ارشد ایالات متحده وقوای ناتو درافغانستان و کارل آیکنبیری، سفیر ایالات متحده ومامورین ارشد امنیتی افغان همراهی می شد.

او در ارغنداب از سوی جنرالان افغان و ایالات متحده درمورد عملیات عمده قوای ائتلاف علیه طالبان گزارشی هایی را استماع کرد. سپس، آقای کرزی به بیشتر از 200 تن از سران قومی سخنرانی کرد و حمایت آنها را درمساعی حکومت در توسعه نفوذش فراتر ازکابل تقاضا کرد. رئیس جمهور افغانستان به ندرت به ولایات سفر می کند.

زادگاه آقای کرزی ولایت قندهار است جایی که مرکز نه سال شورش طالبان و یکی از خطرناک ترین نقاط کشور است. او از ساکنین محل خواست تا فرزندانشان را به قوای امنیتی محل شامل سازند و مردم را ترغیب کرد تا فرزندانشان را برای تحصیل به مکتب بفرستند، و آنها را برای موقف های حکومتی که شدیدا به آن نیاز است آماده کنند.

سران قومی به او گفتند ساحات روستایی به امنیت بیشتر و انکشاف اقتصادی نیاز دارند.

طبق یک خبر دیگر، وزیر خارجۀ برتانیه میگوید، یک کارمند امدارسانی برتانوی که در افغانستان اختطاف شده بود، در جریان یک عملیات نجات، توسط اختطاف کنندگان به قتل رسید. لیندا نورگروف و سه همکار افغان وی بتاریخ 26 سپتمبر از ولایت کنر اختطاف شده بودند.

ویلیم هاگ وزیر خارجۀ برتانیه طی یک بیانیۀ بروز شنبه ، تأسف عمیق خویشرا با تایید مرگ لیندا اظهار داشت.

همچنان جنرال ماسیمو فوگاری ، یک سخنگوی وزارت دفاع ایتالیا میگوید، طی یک حمله در غرب افغانستان، چهارتن از عساکر ایتالیایی کشته و یکی تن دیگر آنها جراحت برداشتند. او گفت، قطار عساکر در اول آماج بم کنار جادۀ قرار گرفته و بعدۀ مورد گلوله باری شورشیان قرار گرفت.

سیلفیو بیرلوسکونی صدراعظم ایتالیا گفت، وی از شنیدن خبر آن کمین غم انگیز متأثرگردید. ایتالیا تقریباً ۳۴۰۰ سرباز در افغانستان دارد، که اکثریت آن به غرب افغانستان اعزام شده اند.

XS
SM
MD
LG