لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات کرزی با صدراعظم برتانیه


ملاقات کرزی با صدراعظم برتانیه
ملاقات کرزی با صدراعظم برتانیه

برتانیه حمایت طولانی مدت از افغانستان را درحالی تعهد کرده است که عساکر بین المللی به انتقال مسوولیت های امنیتی به قوای افغان آماده میشوند.

دیوید کمرون صدراعظم برتانیه روز سه شنبه مذاکراتی را با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در لندن داشت. آقای کمرون در کنفرانس خبری مشترک گفت پیشرفت در افغانستان حاصل میشود و قوای افغان تکمیل خواهند شد.

رهبر برتانیه با تذکر در مورد اهمیت تکمیل مبارزه نظامی گفت در تکمیل این روند باید از تطبیق اصلاحات وسیع در افغانستان اطمینان حاصل گردد.

صدراعظم بریتانیه همچنین حمایت از مصالحه تحت رهبری افغانها و مساعی ادغام مجدد شورشیانی که القاعده را محکوم و به روند سیاسی ملحق شوند، را وعده داد.

رئیس جمهور کرزی گفت افغانستان مفتخر به شراکت دوامدار و طولانی مدت با برتانیه است. او گفت افغانستان هرآنچه را که بتواند برای استفاده از کمک بریتانیه درتامین شرایط بهتر و آینده صلح آمیز تر برای افغان ها انجام خواهد داد.

حامد علمی معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان به صدای امریکا از لندن گفت افغانستان مصمم است تا در بهار سال آیندۀ خورشیدی روند تحویل گیری مسؤولیت های امنیتی را از قوای ائتلاف آغاز نماید.

قوای بین المللی متوقع است که خروج شان از افغانستان را درسال 2014 تکمیل نمایند. بریتانیه درحدود ده هزار عسکر در افغانستان دارد.

رئیس جمهور افغانستان در دومین روز سفر خود از یک نمایشگاه صنایع تولیدی افغان در موزیم برتانوی لندن دیدار کرد. این نمایشگاه تاریخ 3000 ساله افغانستان را به نمایش میگذارد که درآن بیشتر از 200 اثر از موزیم ملی افغانستان نیز به نمایش گذاشته شده است.

XS
SM
MD
LG