لینک های دسترسی

Breaking News

چرا کرزی مخالف آمدن روهرابکر به افغانستان است؟


رهبر افغانستان مخالفت خود را از ورود یک منتقد سرسخت خود تجدید کرد و می گوید که آن عضو کانگرس ایالات متحده باید بینش خود را در مورد افغانستان تغییر دهد تا اجازۀ آمدن را به افغانستان دریافت کند.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان به شبکۀ تلویزیونی سی ان ان گفته است که دانا روهرابکر، تفرقۀ نژادی را در افغانستان دامن می زند و به قانون اساسی آن کشور احترام نمی کند.

دانا روهرابکر در جواب سخنان کرزی گفته است که او هیچ گاهی تجزیه افغانستان را تجویز نکرده است و تنها درمورد انتخابات نظرداده است. این نمایندۀ مردم کالیفورنیا در کانگرس ایالات متحده خطاب به رئیس جمهور کرزی در یک پیامک کوتاه (تویتر) گفته است که او باید به مردم افغانستان احترام کند و مردم را فرصت دهد تا رهبران خود را به سطح محلی و ولایات از طریق رأی انتخاب کنند.

روهرابکر گفته است که او درگذشته از نحوۀ مصرف کمک های ایالات متحده به افغانستان اظهار نارضایتی کرده است و رئیس جمهور از این بابت خفه می باشد.

فاضل سنگچارکی سخنگوی جبهه ملی افغانستان به صدای امریکا گفت که این ضدیت آقای کرزی با رورابیکر بیشتر جنبه شخصی دارد، زیرا او بیشتر از استفاده جویی های شخصی در حکومت افغانستان از جانب نزدیکان رئیس جمهور یاد آوری کرده است.

اما ودیر صافی، استاد پوهنتون کابل می گوید که روهرابکر ممکن در صدد باشد در افغانستان یک نظام غیر متمرکز قدرت به وجود آید، ولی باید به او اجازه داده می شد تا به افغانستان بیاید و هر آنچه در ذهن می داشت برملا می گردید.

XS
SM
MD
LG