لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی تفاهمنامۀ استخباراتی را با پاکستان خجالت آمیز خواند


آقای کرزی از سیاست حکومت وحدت ملی در قبال پاکستان انتقاد کرد
آقای کرزی از سیاست حکومت وحدت ملی در قبال پاکستان انتقاد کرد

رئیس جمهور پیشین افغانستان تفاهمنامۀ استخباراتی میان افغانستان و پاکستان را خجالت آمیز خواند. او گفت که مخالف سرسخت امضای این سند است و به گفتۀ وی باید تفاهم به میان آمده هرچه زوتر لغو شود.

حامد کرزی در مصاحبۀ ویژه با تلویزیون آشنا صدای امریکا گفت که سیاست حکومت وحدت ملی در قبال پاکستان صحیح نیست. او افزود که تفاهم استخباراتی میان ریاست امنیت ملی افغانستان و ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان به زیان و "خلاف منافع ملی" افغانها و سند "اختناق" در افغانستان است.

حکومت افغانستان پس از امضای تفاهمنامۀ استخباراتی با پاکستان گفت که چنین سندی در سالهای گذشته نیز با پاکستان امضا شده بود، اما آقای کرزی می گوید که حکومت وی هرگز چنین سندی را با پاکستان امضا نکرده است.

رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت که هرگز در صدد تشکیل اپوزسیون سیاسی نبوده و فقط در موارد مهم ملی صدای خود را بلند خواهد کرد. او افزود که در آینده فقط رئیس جمهور بازنشستۀ افغانستان باقی خواهد ماند و به هیچ کرسی و منصبی دلچسپی ندارد.

حامد کرزی می گوید که براساس روابط با پاکستان و امریکا پی برد که این کشورها می خواهند از طریق یک فریب پاکستان را بر مقدرات افغانستان حاکم سازد. او افزود که از اینرو حاضر به امضای توافقنامۀ امنیتی میان کابل و واشنگتن نشد.

آقای کرزی گفت که از هرگونه "تلاش واقعی" برای صلح افغانستان حمایت می کند. آقای کرزی ابراز امیدواری کرد که کوششهای حکومت وحدت ملی برای تامین صلح به جایی برسد.

آقای کرزی می گوید که تفاهمنامۀ استخباراتی با پاکستان سند اختناق در افغانستان است
please wait

No media source currently available

0:00 0:10:43 0:00

XS
SM
MD
LG