لینک های دسترسی

Breaking News

آینده نقش امریکا در افغانستان، محور نشست کرزی و اوباما


باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده و حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان امروز در قصر سفید برای بحث در مورد آینده نقش ایالات متحده در افغانستان و چگونگی ابقأ یا خروج ۶۶ هزار سرباز امریکایی درافغانستان، ملاقات می کنند.

این دو رهبر قرار است بعد از ظهر به وقت واشنگتن در کنفرانس خبری شرکت کنند. مقامات قصر سفید گفتند که رئیس جمهور اوباما هیچ تصمیمی را در مورد مرحله بعدی خروج سربازان یا اینکه آیا نیروهای ایالات متحده بعد از ختم رسمی جنگ در افغانستان باقی خواهد ماند، اعلان نخواهد کرد.

فرماندهان ایالات متحده در افغانستان پیشنهاد کرده اند که ۶ هزار تا ۱۵ هزار سرباز را بعد از سال ۲۰۱۴ برای ادامه دنبال کردن دهشت افگنان و اموزش نیروهای امنیتی افغان در افغانستان حفظ کنند. اما قصر سفید که مایل به کاهش سطح سربازان برعکس جنرالان است می گوید که اوباما خروج تمام نیروهای ایالات متحده از افغانستان درختم سال ۲۰۱۴ آزاد است.

بن راد معاون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور اوباما گفت که آنها هیچ گزینه ای را رد نمی کنند. او گفت آنها با هدف شمار معین سربازان ایالات متحده در کشور پیش نمی روند. آنها با اهدافی که رئیس جمهور تعیین کرده پیش می روند که آنها عبارت از قطع کردن، از کار انداختن وشکست دادن القاعده بوده است.

فراتر از سطح سربازان، رئیس جمهور اوباما و رئیس جمهور کرزی همچنین توقع دارند که درمورد آمادگی ها برای انتخابات سال آینده افغانستان و چشم انداز گفتگوهای صلح افغان با طالبان بحث کنند.

جلسه امروز، اولین نشست بین باراک اوباما و حامد کرزی از زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نومبر خواهد بود.

تغییر تیم امنیتی اوباما

رئیس جمهور اوباما که وارد دومین دور ریاست جمهوری اش می شود در حال ایجاد تغییرات در ترکیب تیم امنیتی کابینه اش می باشد که شامل نقش آفرینانی است که با کرزی و جنگ افغانستان سروکار دارند.

هلری رادهم کلنتن، وزیر خارجه و لئون پنیتا وزیر دفاع ایالات متحده، هر دو انتظار می رود که وظایف شان را در کابینه اوباما ظرف چند هفته اینده ترک کنند.

رئیس جمهور اوباما، سناتور جان کری دموکرات از ایالت مسچوست را به حیث نامزد پست وزارت خارجه کشور وسناتور سابق چک هیگل جمهوری خواه از ایالت نبراسکا را به حیث نامزد وزیر دفاع معرفی کرده است.

کری و هیگل هردو احتمالا طرفدار خروج سریع قوای ایالات متحده از افغانستان اند.
وزیر دفاع ایالات متحده بعد از ملاقات رئیس جمهور کرزی با کلنتن و پینتا، ارزیابی تازه شدۀ پیشرفت در جنگ افغانستان را پیشکش کرد.

پنیتا گفت بعد از مسیری طولانی و دشوار، آنها نهایتابه باور وی، در فصل آخر تشکیل افغانستانی مستقل هستند که بتواند برای آینده خود امنیت را اداره کند و حکومداری کند.

ائتلاف ناتو تحت رهبری ایالات متحده هدف دارد تا همه ماموریت های جنگی را تاختم امسال به نیروهای افغان تحویل دهد. 66 هزار نیروی ایالات متحده هنوز در افغانستان باقی اند تا بسیاری شان مسوولیت ماموریت های جنگی را به افغان ها بسپارند.

پنیتا درکنفرانس خبری گفت که او و کرزی اساسی را برای جلسه قصر سفید بین دو رئیس جمهور بنا نهاده اند.
XS
SM
MD
LG