لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی می گوید مذاکره با طالبان بیهوده است


کرزی می گوید مذاکره با طالبان بیهوده است
کرزی می گوید مذاکره با طالبان بیهوده است

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان می گوید مساعی برای مذاکرات صلح با طالبان بیهوده میباشد و بهترین گزینه افغانستان، مذاکره با پاکستان است.

آقای کرزی می گوید بعد از قتل برهان الدین ربانی رئیس شورای صلح افغانستان، وی مذاکره با مامورین پاکستانی را ترجیع میدهد.

"اینجا سوال است که صلح می خواهید ؟ بلی ! می خواهیم. صلح با کی ؟ سوال اینجا است. جانب مقابل در این مذاکره کی است؟ سوال اینست که ملت افغانستان از من نموده است. رئیس جمهور شما صلح میکنید. جانب مقابل صلح کی است؟ دیگر جواب ندارم. جانب مقابل در این مذاکره پاکستان است. چون ما ملا عمر را پیدا کرده نمیتوانیم، ما شورای طالبان را پیدا کرده نمی توانیم که در کجا است. قاصدی به نام شان میآید و می کشد. نه سوال و نه جوابی مگر این که پاکستان."

به روز جمعه، نشریه والت ستریت چاپ امریکا گزارش داد که حکومت افغانستان اجلاسیه هفته آینده را که غرض کشانیدن طالبان به پای نیز مذاکره بود، لغو نموده است. قرار بود حکومت افغانستان با مقامات پاکستانی و امریکایی به روز شنبه دیدار و مذاکره داشته باشند.

رئیس جمهور کرزی، به روز چهارشنبه طی جلسه یی با اعضای حکومت خود و رهبران مجاهدینی که علیه اشغال روسیه شوروی جنگیده بودند مسله آینده مذاکرات صلح با طالبان را مطرح نمود. دفتر آقای کرزی می گوید با وجود مساعی حکومت افغانستان برای ایجاد صلح با طالبان، تندروان، رهبران مذهبی، موسپیدان قومی، و زنان و مردان و اطفال را به هلاکت می رسانند. همکاران آقای کرزی می گویند تلاش های حکومت افغانستان برای بهبود روابط با پاکستان، با عدم سعی مقامات در اسلام آباد در مسدود نمودن پناهگاه نهای مصئون طالبان در داخل پاکستان مواجه شده است.

XS
SM
MD
LG