لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار وزیر داخله در مقابل راکت پراگنی های پاکستان


وزیر داخله افغانستان در اجلاس امروزی
وزیر داخله افغانستان در اجلاس امروزی
محمد عمر داودزی وزیر داخله افغانستان به پاکستان هشدار داد که اگر حملات را کتی را به افغانستان متوقف نسازد،مسوول هرگونه عواقب ناگوار افغانستان نخواهد بود.

آقای داود زی، که در جلسه مقامها وقوماندانها وزارت داخله که در مورد امنیت انتخابات دور دوم برگزار شده بود صحبت میگرد، گفت که حملات راکتی پاکستان به پوسته های نیروهای امنیتی افغان همراه با آغاز عملیات خیبر طالبان آغاز شده است وافغانستان دیگر تحمل این راکت پراگنی ها را ندارد.

آقای داود زی گفت"همین قدر بس است وسکوت ما معنی این را نمیدهد که ناتوان هستیم ،سکوت ما نمونه همسایگی خوب با شما است و این را ناتوانی فکر نکنید."

وزیر داخله افزود، که نظامیان پاکستان نه تنها در کنر راکت پراگنی را ادامه داده بلکه شب گذشته در ولایت های خوست وپکتیکا هم راکت پرتاب نموده اند وپوسته های سرحدی را هدف قرار داده اند.

آقای داود زی گفت "اگر پاکستان راکت پراگنی را متوقف نسازد هرگونه عواقب ناگوار آن به دوش پاکستان خواهد بود."

امنیت انتخابات
وزیر امور داخله در این نشست گفت که دور دوم انتخابات نسبت به دور اول با چالشهای زیادی روبرو است وافزود که مخالفین مسلح از ناکامی شان در دور اول انتخابات کینه گرفته اند.

وی گفت:"دشمن میخواهد که اکنون ناکامی دور اول خود را جبران کند،هوا هم گرم است اما ما هم برای تامین امنیت انتخابات آماده هستیم."

وزیر داخله از تمام قوماندانان خواست که تعهد به بیطرفی در انتخابات نمایند وافزود که نیروهای امنیتی در دور اول انتخابات بیطرف بود وباید بیطرف هم باقی بمانند.

به گفته وی ،مشکلاتی که در دور اول انتخابات وجود داشت باید در دور دوم انتخابات تکرار نگردد.

دراین نشست یان کوبیش، نماینده سازمان ملل در افغانستان از نامزدان خواست که به هواداران شان بگویند که در انتخابات به نفع آنها تقلب ننمایند.

آقای کوبیش، گفت که با همسایه های افغانستان به نمایندگی از جامعه جهانی صحبت میکند که درپروسه انتخابات افغانستان مداخله ننمایند وبی طرف باقی بمانند.

دراین نشست روسای کمیسیونهای انتخاباتی از نیروهای امنیتی خواستند که در امور انتخابات مداخله ننمایند وبیطرف باقی بمانند.

احمد یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت"نیروهای امنیتی صد متر دور از صندوقهای رای دهی قرار داشته باشندودر مناطق که با تهدیدات بزرگ امنیتی مواجه است ،تدابیر لازم گرفته شود.

عبدالستار سعادت، رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت که در دور اول انتخابات در بعضی از موارد نیروهای امنیتی مداخله کرده اند ودر دور دوم انتخابات از مداخله جلوگیری نمایند.

انتخابات دور دوم ریاست جمهوری به تاریخ ۲۴جوزا برگزارمیگردد ونیروهای امنیتی میگویند که از همین اکنون برای تامین امنیت انتخابات تدابیر لازم را گرفته اند.
XS
SM
MD
LG